۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۵۹۱۷۰
آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

شورای نگهبان دقیق و کارشناسانه عمل کرد/ حماسه انتخابات، بدرقه شهیدان را تکمیل می‌کند

شورای نگهبان دقیق و کارشناسانه عمل کرد/ حماسه انتخابات، بدرقه شهیدان را تکمیل می‌کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم احراز صلاحیت‌ها به وسیله شورای نگهبان را دقیق و کارشناسانه ارزیابی کرد و گفت: مردم با آفرینش حماسه انتخابات، بدرقه شهیدان خدمت را تکمیل خواهند کرد.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا  با تقدیر از زحمات شورای نگهبان در تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان در کار زیاد و ممتد خود و گرفتن استعلام از مراجع قانونی و رسیدگی دقیق در چارچوب اصل 115 قانون اساسی، شش نفر از داوطلبان ریاست جمهوری را به عنوان نامزدهای نهایی اعلام کرده و آن ها را واجد شرایط این اصل قانون اساسی دانسته است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توضیح اصل 115 قانون اساسی اظهار داشت: این اصل تصریح می‌دارد رئیس جمهور باید از بین رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط باشند انتخاب شود؛ شرایط ذکر شده به دو بخش عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند؛ این شرایط ویژه رجال مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر در حد شخصیت دوم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از آن‌ها که صلاحیتشان برای تصدی پست ریاست جمهوری احراز نشده است، در شرایط عمومی صلاحیت دارند و خدشه‌ای به شخصیت آن‌ها وارد نیست گفت: ممکن است درباره این عزیزان رأی‌گیری هم شده باشد ولی در همین رأی گیری باید رأی حداقل هفت نفر از دوازده نفر شورای نگهبان را کسب می‌کردند که این مهم انجام نشده است.

آیت‌الله کعبی در جمع‌بندی احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و خدشه‌هایی که به احراز صلاحیت‌های انجام شده در شورای نگهبان وارد می‌شود ابراز داشت: بالاخره در شورای نگهبان بحث دقیق صورت گرفته است و همه باید از نظر این شورا تمکین کنند که این نظر فصل الخطاب است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اظهار نظری درباره نامزدهای شش‌گانه که صلاحیتشان تأیید شده است گفت: در این نامزدها تنوع دیدگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تنوع سبک مدیریتی وجود دارد، به گونه‌ای که قدرت انتخاب مردم با طیف‌ها، سلیقه‌ها و جناح‌های متفاوت بالا رفته است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه ان شاءالله در انتخابات هشت تیر شاهد مشارکت بالا و رقم خوردن حماسه ملی دیگری باشیم بیان داشت: حماسه این انتخابات می‌تواند بدرقه شهیدان را تکمیل کند.

آیت‌الله کعبی در بیان انتظارات مردم از دولت چهاردهم گفت: این دولت باید اصول حکمرانی شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و برنامه‌های در دست اقدام را تداوم بخشد و از لحاظ گفتمانی، حکمرانی انقلاب اسلامی، خستگی‌ناپذیری و اشراف بر مسائل عمیق استراتژی داخلی و بین‌المللی در تداوم راه شهید رئیسی گام بردارد.

ارسال نظرات