۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۵۹۳۰۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تشویق به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه امروز حوزه‌ است

تشویق به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه امروز حوزه‌ است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حوزه‌های علمیه باید صدای رسا، قدرت و تحول اجتماعی داشته باشد، گفت: تشویق به اصل حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اجلاسیه مسؤولان و مدیران حوزه‌های علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام(ع) قائم‌شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته ولایت، روز عرفه، قربان و غدیر، با اشاره به فرمایشی از امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: حضرت بر سه توصیه؛ صبر بر انجام فرائض، شکیبایی در برابر دشمن، آماده بودن برای امامی که در انتظار آمدنش هستید، تاکید داشتند.

وی، طلبه پروری را یک فریضه دانست و با بیان این که این نهاد یک فریضه عینی و کفایی است، ادامه داد: طلبه‌پروری و حوزه‌داری در کنار سختی ها و مشکلاتی که دارد، مسؤولیت بسیار ارزشمندی است که به صبر نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حوزه متکی به دولت‌ها نبود، در حال حاضر نیز اعتقاد بر این است که استقلال حوزه حفظ شود، هیچ خدمتی مهم‌تر و بابرکت‌تر از تربیت طلبه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران، معیشت را بخشی از مسائل و مشکلات حوزه دانست و تصریح کرد: مسؤولان هر حوزه‌ای باید حامی و پشتیبان طلاب باشند.

امام جمعه ساری با بیان این که با ابزارهای فرهنگی باید با معضلات فرهنگی بجنگیم، بیان کرد: همه باید از طرح نور حمایت کنیم، این طرح یک راهکار اجرایی و قانونی است، مجموعه حوزه علمیه باید در خط جریان انقلاب باشد، تشویق به اصل حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسؤولان باید وقت بیشتری برای مدارس بگذارند، حوزه باید صدای رسا، قدرت و تحول اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان این که حوزه باید در مسائلی همچون تعطیلی شنبه‌ها، کشف حجاب‌ها، موضوع جمعیت و جریان فتنه‌ها نقش پررنگ تری داشته باشد، گفت: این امور مسائل سیاسی نیست که بگوییم وظیفه حکومت است، باید صدای رسا داشته باشیم، بیانیه دهیم و بتوانیم بدنه اجتماعی را با خودمان همراه کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات