۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۷۵۹۳۷۶
زاکانی در «صف اول»:

مبارزه با قوی‌ترین شاخه‌های فساد کار مهم من بود

مبارزه با قوی‌ترین شاخه‌های فساد کار مهم من بود
زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر گفت: مبارزه با قوی‌ترین شاخه‌های فساد، کار مهم من بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۳ خردادماه در برنامه «صف اول» شبکه خبر جهت معرفی اجمالی خود حضور پیدا کرد.

وی افزود: شهادت ریاست‌جمهوری عزیز را خدمت مردم عزیز تسلیت عرض می‌کنم متولد تهران هستم ۱۲/۱۲/۱۳۴۴ در میدان خراسان متولد شدم. قبل انقلاب نوجوان بودم پس از انقلاب به عنوان یک نوجوان در راهپیمایی‌ها شخصیت بنده شکل گرفت. توفیق حضور در جبهه را داشتم. تا پایان جنگ بیش از ۶۲ ماه درمنطقه بودم در واحد تخریب حضور داشتم پس از آن‌که از ناحیه دست جانباز شدم در واحد اطلاعات و عملیات خدمت کردم. بعد از جنگ رو به تحصیل آوردم. در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع به تحصیل کردم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تشریح کرد: در انجمن اسلامی دانشکده و بسیج دانشگاه فعالیت داشتم. تشکل‌ کشوری بسیج دانشجویی را با ۲ هزار دفتر در کشور دنبال کردم. از سال ۸۲ در انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر شدم سه دوره نماینده مجلس بودم. در این سه دوره مسئوليت‌های مختلفی داشتم از جمله نائب رئیس کمیسیون اصل نود، عضو هیأت رئیسه مجلس، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و رئیس کمیسیون برجام بودم.

زاکانی گفت: در مجلس یازدهم متولی مرکز پژوهش‌ها شدم. در دهه هشتاد عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران شدم و در بیمارستان امام خمینی در بخش پزشکی هسته‌ای خدمتگزاری مردم را انجام می‌دادم. در نهایت به عنوان شهردار تهران ۳۳ ماه افتخار نوکری مردم تهران را دارم. پایین‌ترین مسئوليت بنده بسیج دانشگاه بود اما به سرعت به بسیج دانشجویی کل کشور کشیده شد.

تعداد بازدید : 1

مهم‌ترین کاری که من انجام داده‌ام مبارزه با فساد بوده است

وی بیان کرد: در ۴۵ سال انقلاب برای روز به روزش پاسخگو هستم. هر مقطعی که انقلاب وظیفه‌ای را به عهده بنده گذاشته در آن صحنه حاضر شدم. اما اگر بخواهم سخت‌ترین شرایط را ذکر کنم مبارزه با فساد آن هم در ابعاد اقتصادی بود که از دهه هشتاد این کار را شروع کردم. با بخش‌های امنیتی این حرکت را شروع کردم و در ادامه به سایر مجموعه‌ها چه در دستگاه اجرایی و چه در قضائی و حتی مجلس پرداختم. معتقدم باید برای مبارزه با فساد از قوی‌ترین آدم‌ها شروع کنیم چرا که حریم برای خود تعریف کردند. برای احقاق حق مردم بارها دادسرا و دادگاه رفته‌ام و با افتخار از آن دادگاه‌ها بیرون آمدم.
 
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مبارزات ضد فساد خود، گفت: علت اصلی فسادهایی که یافتم ترک فعل و تعارض منافع و بود. رعایت قانون را نکرده و ارتباطات نامناسب برقرار کردند، برخورد سخت بود. فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست. یک جا حتما بیشتر است و در جاهای دیگر کمتر است. 
 
زاکانی خاطر نشان کرد: در جریان انقلاب، انقلابی‌نماها داشتیم و بنده اتفاقا با آنها شروع کردم. در دوره آقای خاتمی در دفتر آقای حداد به بنده گفت می‌دانم اینها از چه جریانی هستد، گفتم بله ولی بنده فساد را جریان نمی‌کنم و کار را از اصولگراها شروع کردم تا اصلاح‌طلبان حساب کار خودشان را بکنند. باید فقط از مردم خجالت کشید و نه از هیچ جریان و گروه دیگری.
تعداد بازدید : 1

اسم دولت من دولت خدمت است

وی با اشاره به شعار انتخاباتی خود، گفت: شعار بنده پاک باش و خدمتگزار است. این شعاری که انتخاب کردم برای شهید ابوترابی است. خدمتگزاری بدون پاکی نمی‌شود. اسم دولت بنده هم دولت خدمت خواهد بود. اساس این دولت بر مشارکت مردم است.
 
تعداد بازدید : 0
 

دولت شهید رئیسی ما را حمایت و تشویق کرد

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ارزیابی از روابط قوای سه‌گانه با یکدیگر اظهار کرد: قوا هر کدام سرجایشان نیستند، چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.
 
زاکانی ادامه داد: مجلس علاقه‌مند است اصل ۱۰۰ را بر عهده بگیرد و در امور محلی دخالت کند که سم مهلکی است. تنظیم مختصات قوا نیازمند بازبینی جدی و همچنین تعامل بین آنهاست. در مدیریت شهری تهران طی ۳۳ ماه گذشته روابط را طوری ترسیم کردیم که بیشترین خدمت به مردم شود. در حوزه‌های معیشت، خدمات عمرانی و اجتماعی کارهای دولت را بر عهده گرفتیم و با پشتیبانی دولت انجام دادیم. کارهایی که ده‌ها سال بر زمین مانده بود. در مقابل دولت ما را حمایت و تشویق کرد.
 
وی بیان کرد: برای قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در دولت شهید رئیسی کمک کردیم و گره را باز کردیم. در سال گذشته ۱۱۸۴ واگن قرارداد بستیم. دولت ملی و محلی وقتی دست در دست هم بگذارند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. معتادان متجاهر را جمع‌آوری کردیم و به کمپ‌ها منتقل کردیم. آقای مخبر برای اولین بار کلنگ احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را در چندین منطقه تهران توسط شهرداری به زمین زدند.
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: روزی که ما آمدیم بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در کف خیابان‌های تهران بودند اما الان بروید شهر تهران را نگاه کنید ممکن است ۲-۳ نفر برخی جاها ببینید که آن‌ها را هم مثل بقیه به کمپ‌ها منتقل می‌کنیم. ما با ۱۰ قاعده شهر را اداره می‌کنیم یک قاعده مسئولیت‌پذیری است. تا جایی که بر عهده ما باشد پاسخگو هستیم و آن‌چه که در حیطه اختیارات ما نباشد به آن مسئول مربوطه کمک می‌کنیم که او آنجا دهد تا نهایت مردم خدمت را دریافت کنند.
 
تعداد بازدید : 0
 
وی افزود: روزی ۱۲۰ تن گوشت قرمز گوسفندی را در میادین ۳۱۹ هزار تومان به صورت نصف قیمت در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم. با استفاده از قابلیت‌های موبایلی سهم مردم را می‌خواهیم درب منزل آن‌ها تحویل دهیم. این امر را ما با دولت هشت ماه پیش مطرح کردیم و زیرساخت‌ها از چند ماه قبل تهیه دیده شده است. یک هیئت هفت نفر برای تحقق این امر تعیین شدند. هفت مصوبه داشتند که پنج مصوبه مربوط به مدیریت شهری بود. بنا بود این ماه رئیس جمهور شهید افتتاح کنند. تفاهم‌نامه توسط ما با با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد و حمایت از این کار نیز بر عهده دولت قرار گرفت. برای اولین بار مدیریت شهری برای تأمین، توزیع و خدمتگزاری به مردم این بار بزرگ را بر دوش می‌گیرد.
ارسال نظرات