۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۷۵۹۴۴۳
سعید جلیلی:

پیشرفت، با تبعیت از ولایت و اعتماد به مردم حاصل می‌شود/ علاوه بر حل مشکلات، جهش در کشور ایجاد می‌کنیم

پیشرفت، با تبعیت از ولایت و اعتماد به مردم حاصل می‌شود/ علاوه بر حل مشکلات، جهش در کشور ایجاد می‌کنیم
جلیلی در جمع هواداران خود در قم، با تأکید بر فرصت های پیش روی کشور به برخی اظهارات در خصوص عدم انعطاف و تعامل پذیری وی اشاره کرد و در پاسخ موقعیت های کشور را متعلق به همه مردم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در اجتماع هواداران خود که در مسجد امام حسن عسکری قم برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب اسلامی در همین قم دعوا در حد این بود که چرا آمریکا باید کاپیتولاسیون داشته باشد یا یک روحانی چرا باید علیه رژیم صهیونیستی سخن بگوید؛ از همین قم حرکتی شروع شد که به حداقل ها اکتفا نکرد و در نتیجه دعوا در امروز بر سر حداکثرها است. بحث امروز بر سر این نیست که چرا یک روحانی در قم علیه اسرائیل سخن بگوید یا نگوید بلکه شرایطی پیش آمده که صدها موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می شود و او هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در مقابل فشار حداکثری دشمن ایستاد و تدابیری به خرج داد، افزود: منتخب ملت حرکتی را شروع می کند که مقام رسمی آمریکا راهبرد فشار حداکثری را شکست خورده ارزیابی می کند. این ثمره انتخاب ملت ایران است؛ مهم ترین وظیفه ما این است که بدانیم حرکتی که شروع شده است قرار است به کجا برود؟ ملت ما در امروز مدعی است که دریایی از فرصت ها وجود داشته و توانمندی هایی دارد که برای رسیدن به قله بیش از هر روز شرایط فراهم است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با تشریح فرصت های پیش روی کشور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب می فرماید برخی از این فرصت ها هر صدسال یکبار پیش می آید؛ موقعیت بین المللی و حضور جوانان آگاه و تحصیل کرده که می خواهند کشور را به قله های پیشرفت در تراز جهانی برسانند، فرصت هایی برای ما خلق کرده است. امروز جهانی از فرصت ها وجود دارد که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد.

وی با اشاره به حضور هواداران خود در قم تأکید کرد: امروز یک برنامه عملیاتی بوده و این جلسه قرارگاهی برای عملیاتی کردن آن است که با انتخاب آن مسیر به قله برسیم؛ باید دولتی انتخاب کنیم که باور داشته باشد برای فرصت هایی که پیش رو دارد برنامه داشته باشد؛ باید بداند که چنین حرکت بزرگی بدون مشارکت دادن تک تک مردم شکل نمی گیرد. هر ایرانی باید یک نقش پرشکوه ایفا کند و دولت نقش آفرین می خواهد که هم خودش وظایف را انجام دهد و هم بستر را برای حضور تک تک مردم فراهم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر روستای ما باید سلول جهش کشور باشد، تصریح کرد: باید برنامه ای داشته باشیم که هر مرکز علمی و دانشگاه ما یک قرارگاه برای عملیات پیشرفت کشور باشد. در این مسیر شک و تردید نداریم؛ بلکه با بصیرت و شناخت انتخاب کرده ایم و این حرکت را با قدرت هر چه بیشتر طی کرده و این قله سرافرازی فتح خواهد شد. 

وی ادامه داد: این وعده صدق تعالیم انبیا و عترت پیامبر است که اگر دعوت خدا و رسول را اجابت کنیم حیات خواهیم گرفت؛ ضعف را با قوت و با شناخت کامل از فرصت ها می توان برطرف کرد. دشمنان ما معترف هستند که جمهوری اسلامی در آستانه مدار حداکثرهای جهان است و این فرصت ها را باید یکی یکی شناخت و استفاده کرد.

جلیلی با اشاره به حادثه تلخ فقدان رئیس جمهور شهید بیان داشت: ملت ما یک حادثه را به حماسه تبدیل کرد و آنهایی که به شهید رئیسی جسارت می کنند بدانند همین ملت حافظ خون و آبروی شهید رئیسی است.

وی با اشاره به برنامه های خود برای اداره دولت تأکید کرد: اگر معتقد هستیم که این سخنان زمینه پیشرفت ملت ایران را فراهم می کند باید هر کدام عامل این حرف ها باشیم و نفر به نفر کوچه به کوچه این حرف ها را منتقل کنیم. ویژگی حرکت ما این است که به دور از اهانت، تهمت و دروغ است اما حرف جدی برای کشاورزی، صنعت، اقتصاد و فرهنگ و تربیت کشور و همچنین ایده جدید برای ارز و موضوعاتی مانند تورم دارد. حرکت ما ادعا دارد علاوه بر حل مشکلات کشور، می تواند آن را جهش دهد و آن چیزی که شایسته انقلاب اسلامی است را رقم بزند.

جلیلی با قرائت حدیثی از امام محمدباقر در خصوص اهتمام به فرصت ها، اضافه کرد: در شب شهادت امام باقر اگر می گویم «یک جهان فرصت یک ایران جهش» تجدید عهدی با امام معصوم ما است. توجه به فرصت های پیش رو انجام وظیفه دینی، شرعی و ملی ما است.

وی با تأکید براینکه نباید دچار تردید بشویم، گفت: کسانی که می خواهند در مسیر تعیین شده تردید افکنی کنند باید بدانند برای ادامه آن یک اراده و برنامه اساسی لازم است؛ رئیس جمهور کشور باید موضوعات را بشناسد و فردای انتخابات برای پیشرفت کشور شروع به عملیات کند؛ این مهم فقط با دو شرط محقق می شود: تبعیت از ولایت و اعتماد به مردم و آوردن آن پای میدان ولایت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: اگر می گوییم چنین حرکت بزرگی برای کشور شکل بگیرد باید با عزم، اراده، دوری از تنبلی، عمل آگاهانه و حضور در میدان باشد که لازمه آن انتخاب است؛ باید حرکتی بزرگ شروع کنیم. به این حرف که می گویند این ها اهل تعامل نبوده و منعطف نیستند توجه نکنید و بدانید که کشور و فرصت های آن متعلق به همه مردم است و اگر عزتی هم ایجاد شده از ثمره تلاش های همین مردم است. عزتی که ایران امروز دارد هیچگاه نبوده و آن نیز با انتخاب ملت ایران پدید آمده است.

ارسال نظرات