۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۵۹۴۵۴
آیت‌الله جوادی آملی:

ایران اسلامی مسئول اصلی رفع خطر از منطقه است

ایران اسلامی مسئول اصلی رفع خطر از منطقه است
حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفت: باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در دیدار حجت‌ الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه ضمن تقدیر از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل و همچنین خدمات به زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: امور مربوط به زائرسرا و فعالیت‌هایی که در این حوزه گزارش دادید، همه این‌ها مقدس است و باید باشد، ولی یکی از مهمترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است؛ اینکه بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.
 
وی بیان کرد: امام رضا(ع) هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می‌کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می‌کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه‌ها نیز پیرو آن حضرت باشیم.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفت: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است، برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.
 
استاد برجسته تفسیر قرآن بیان کرد: مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت (ع) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.
ارسال نظرات