۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۵۹۴۵۹
مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم‌ تاکید کرد؛

لزوم تبعیت رئیس جمهور آینده از سیاست‌های کلان نظام

لزوم تبعیت رئیس جمهور آینده از سیاست‌های کلان نظام
حجت‌الاسلام‌ رنجبر با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید تابع سیاست‌های کلان نظام اسلامی باشد گفت: در قانون اساسی کشور به‌عنوان یک قانون برتر، این موضوع مورد تأکید قرارگرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی رنجبر مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام در یادواره شهید خدمت و نشست انتخاب چهاردهم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد مطالبی را در خصوص «دیپلماسی عزتمندانه دولت شهید رئیسی و دستاوردهای آن» بیان کرد.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) بابیان اینکه رئیس‌جمهور باید تابع سیاست‌های کلان نظام اسلامی باشد گفت: در قانون اساسی کشور به عنوان یک قانون برتر، این موضوع مورد تأکید قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام‌ رنجبر در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلانی را طراحی کرده‌اند، که بر اساس آن، باید علاوه بر رفع تحریم، خنثی‌سازی آن را نیز پیش ببریم.

وی یادآور شد: رهبری برای خنثی کردن تحریم‌ها، راهبرد نگاه به شرق را تبیین فرمودند، که تحقق این امر مستلزم شکستن انحصار سیاست خارجی کشور است.

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) انحصارشکنی سیاست خارجی را نیازمند یک دیپلماسی عزتمندانه دانست و گفت: دولت سیزدهم و شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان این دیپلماسی عزتمندانه را به‌خوبی پیش بردند و انحصار در سیاست خارجی را شکستند.

وی برخی از فواید شکستن انحصار در سیاست خارجی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بازگشایی کریدورهای ترانزیتی، عضویت در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و گروه بریکس همچنین در اختیار گرفتن مالکیت ۵۳ درصد بندر سالیانکای روسیه و راه‌اندازی راه‌آهن رشت - آستارا بخشی از آثار این اقدام است.

حجت‌الاسلام‌ رنجبر گفت: باید روایت فتح دولت سیزدهم بر مبنای این افتخارها تبیین شود تا مردم امتداد این خط اصیل گفتمانی و رئیس‌جمهور در تراز انقلاب اسلامی را در کاندیداهای انتخابات در پیش رو دنبال کنند.

ارسال نظرات