۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۷۵۹۴۶۰
رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت:

دولت سیزدهم مظهر پاکدستی و سلامت اقتصادی در نظام حکمرانی است

دولت سیزدهم مظهر پاکدستی و سلامت اقتصادی در نظام حکمرانی است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: در انتخاب یک رئیس‌جمهور باید موضوع پاک دستی و سلامت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، دولت سیزدهم این مؤلفه ها را در نظام حکمرانی به منصه ظهور نشاند و با همین رویکرد مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در آیین بزرگداشت شهید خدمت در سالن اجتماعات ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: تا قبل از دولت سیزدهم موضوع انتشار اَبر بدهکاران بانکی صورت نگرفته بود، ولی چون این دولت پاک و سالم بود، همان ابتدای امر، اسامی را منتشر کرد.

وی با بیان این مطلب که شهید آیت‌الله رئیسی بسیار مراقب بود که در بیت‌المال اسراف نشود افزود: رئیس‌جمهور شهید به‌شدت از افزایش بودجه نهادهای دولتی پرهیز می‌کرد و درعین‌حال در خصوص مردم و بودجه‌های مرتبط با فعالیت‌های عمرانی توجه ویژه‌ای داشت.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت بیان کرد: در ماجرای حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که طبق نظر کارشناسان صورت گرفت، برخی هشدار دادند این کار باعث گرانی و بی‌آبرویی دولت می‌شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در پاسخ به کسانی که می‌گفتند حذف ارز ترجیحی موجب رأی نیاوردن شما در دور دوم شود، گفت، به دور دوم فکر نمی‌کنم، می‌خواهم به تکلیفی که الان دارم عمل کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با یادآوری اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، بیشترین تخصیص بودجه برای فعالیت‌های عمرانی در دولت شهید رئیسی انجام شد اضافه کرد: این دولت، سالانه هزاران میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی هزینه کرد، برخی از طرح‌هایی که به سرانجام رسید نیز معادل ۱۰ تا ۱۵ سال قبل تزریق بودجه شد.

وی در بخش دیگری سخنان مشکل‌های کشور در دهه ۹۰ را ناشی از بی‌تقوایی سیاسی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، کلید حل مشکلات در داخل است، سرنوشت کشور را به بیگانگان گِره نزنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم در ادامه تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم می‌گفت شما زبان مفاهمه با دنیا را بلد نیستید ولی ما می‌توانیم، مشکل را از طریق ارتباط با آمریکا حل کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با بیان اینکه اخلاق و تقوای سیاسی دولت سیزدهم موجب ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل شد اظهار داشت: دولت آیت‌الله رئیسی، کلان نگرش انحرافی دولت قبل را تغییر داد.

وی با بیان اینکه دولت قبل با غفلت از ظرفیت‌های داخلی، کشور را در موضع ضعف قرار داده بود گفت: چنین موضعی، فشارهای آمریکا را بیشتر و منجر به توقف فروش نفت شد، تا جایی که در اواخر دولت گذشته مسئله بی‌پولی به یکی از بزرگ‌ترین مسائل کشور تبدیل شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم با ذکر این نکته که دولت قبل با تقویت ارتباط با همسایگان فروش نفت را به روزانه ۲ میلیون بشکه افزایش داد بیان کرد: کمبود مسکن در کشور، ریشه در دولت گذشته داشت، ولی این دولت موفق شد این معضل را رفع کند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت اظهار داشت: در انتخاب یک رئیس‌جمهور باید موضوع پاک دستی و سلامت اقتصادی موردتوجه قرار گیرد، دولت سیزدهم این مؤلفه‌ها را در نظام حکمرانی به منصه ظهور نشاند و با همین رویکرد مشکلات را برطرف کرد.

ارسال نظرات