۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۵۹۴۷۰
آیت الله سعیدی تشریح کرد؛

معیارهای رئیس جمهور اصلح/ برائت از مشرکین امسال به صورت خاص برگزار می شود

معیارهای رئیس جمهور اصلح/ برائت از مشرکین امسال به صورت خاص برگزار می شود
امام جمعه قم با اشاره به اهمیت شرکت مردم در انتخابات و گزینش رئیس جمهور اصلح؛ اخلاق مدار بودن، ولایتمداری و خستگی ناپذیری را از جمله معیارهای انتخاب رئیس جمهور آینده دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن سفارش مردم به تقویت الهی اظهار داشت: توصیه به تقوا جزئی از مهمترین توصیه های ائمه معصومین علیهم السلام به مسلمانان و مومنین است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۹۴ سوره توبه ابراز کرد: خداوند در این آیه به مومنین و پیامبر اکرم می فرماید به منافقان بگویید که ما هرگز به شما ایمان نخواهیم آورد که پیام این آیه این است که منافق در میان مسلمانان بی آبروست و حرف آن را نمی توان پذیرفت.

امام جمعه قم با اشاره به این که حرف و فعل فاسق اعتبار ندارد، بیان داشت: ما باید به منافقان بگوییم که شما به گونه ای عمل کردید که ما هرگز به شما ایمان نیاورده و حرف شما را قبول نمی کنیم و مسلمانان باید به منافقین میدان ندهند و به گفتار آنان توجهی نداشته باشند.

وی با اشاره به عملکردهای منافقین در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: امروز منافقین در جهان بی آبرو و بی اعتبارتر از قبل شده اند و ما باید طبق قرآن کریم عمل کرده و به منافقان اعتماد نکنیم؛ چراکه اگر چنین کنیم از بسیاری از آسیب ها مصون نخواهیم ماند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت بیان داشت: دهه امامت و ولایت این حقیقت را بیان می کند که راه پیمودن مسیر الهی، جز با تمسک به ولایت امیرالمومنین علیه السلام و فارغ شدن از متعلقات دنیا امکان پذیر نیست.

تولیت حرم کریمه اهل بیت در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و لزوم رعایت تقوا در عرصه انتخابات از سوی نامزدها تاکید کرد: دین ما دین سیاسی است؛ اما باید دانست که عرصه سیاست نیز ملزوماتی داشته و بسیار لغزنده است و نامزدهای انتخابات باید تقوای الهی را در این عرصه رعایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شروع تبلیغات نامزدها اظهار داشت: هدف از تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، معرفی نامزدها به مردم برای انتخاب اصلح است و نباید در این عرصه از چارچوب های شرعی و قانونی عبور شده و مسیر نادرست در پیش گرفته شود.

وی در ادامه به بیان برخی از معیارهای رئیس جمهور آینده پرداخت و بیان داشت: ولایتمداری یکی از ویژگی ها و معیارهای ما برای انتخاب رئیس جمهور آینده انقلاب اسلامی است و داشتن روحیه جهادی و خستگی ناپذیری نیز از جمله معیارهایی است که مردم ما باید به آن توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه افزود: برخورداری از عمق معرفتی و بینش اسلامی و پشتیبانی از مقاومت و تسلیم ناپذیری دربرابر استکبار و ظالمان نیز از معیارهای بسیار مهمی است که باید مد نظر ما در انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری باشد.

معیارهای رئیس جمهور اصلح

آیت الله سعیدی همچنین، اخلاق مدار بودن، صداقت و ساده زیستی، پاک دستی خود و خانواده، فسادستیز و عدالت محور بودن، تکیه بر درون کشور، کار برای خدا و برای احیای معروف و از بین بردن منکر، برنامه ریزی برای تحقق شعار سال، تقویت معیشت مردم و اشتغال جوانان و وامدار هیچ گروهی نبودن را از جمله معیارهای رئیس جمهور آینده عنوان کرد که باید مردم به این معیارها توجه داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مراسم برائت از مشرکین در حج اظهار داشت: برائت از مشرکین امسال به صورت خاص برگزار می شود و باید همه در این روز برائت خود از مشرکان و ظالمان جهان را اعلام کنند.

وی افزود: این روزها باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، کوبنده تر از هر زمان دیگر بر فرق دشمنان فرود آید تا آنان آرزوی تسلط بر مسلمانان و مظلومان جهان را به گور برند.

ارسال نظرات