۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۵۹۷۰۹
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی لرستان خبر داد؛

تجهیز ۱۱۰ کتابخانه مسجد در استان لرستان

تجهیز ۱۱۰ کتابخانه مسجد در استان لرستان
حجت الاسلام سبزیان با بیان یانکه کتابخانه‌های مساجد ظرفیت بزرگی در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: ۱۱۰ در راستای تقویت نقش کتابخانه‌ها کتابخانه مسجد در استان لرستان تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، ظهر امروز در دیدار با مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام نخست وضعیت 110 کتابخانه مسجد استان ساماندهی خواهد شد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی لرستان افزود: سیاست محوری اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان این است که کتاب در دسترس عموم قرار گیرد و کتابخانه های مساجد ظرفیت بزرگی در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه هستند.

وی عنوان کرد: در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، به دنبال راه اندازی مجمع خیرین کتابخانه ساز در استان لرستان هستیم.

حجت الاسلام سبزیان به اجرای طرح آموزش کتابداران مساجد اشاره کرد و بیان داشت: برخی از کتابخانه های مساجد نیاز به نوسازی و تجهیز امکانات دارد، که در این مهم در برنامه ریزی های مورد تاکید قرار دارد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی لرستان در ادامه به امضای تفاهم نامه همکاری  بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان و ستاد کانون های مساجد استان اشاره و اظهار کرد: این تفاهم نامه فرصتی است که موانع و مشکلات کتابخانه های مساجد شناسایی و با تعامل و هم افزایی نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمود.

حجت الاسلام سبزیان خاطرنشان کرد: امید است امضای این تفاهم نامه ها باعث نمود بیشتر فعالیت ها شده و بسیاری از افراد جامعه را می توان به سمت کتاب و کتابخوانی و ترویج فعالیت های فرهنگی کشاند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات