۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۵۹۷۲۴

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ علیه کودکان است

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ علیه کودکان است
سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که در جریان جنگ غزه، بیشترین تعداد کارمندان سازمان ملل به شهادت رسیدند، یعنی بیش از هر نزاع دیگری در تاریخ این سازمان.

کاخ سفید اعلام کرد تماس‌های ما با قطر و مصر در جریان است و چیز جدیدی درباره معامله تبادل اسرا برای اعلام آن وجود ندارد. الجزیره نوشت کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که «ما همچنان معتقدیم که مذاکرات جاری درباره طرح آتش‌بس غزه سازنده و خوب است»

پیشتر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که قطر و مصر قصد دارند در راستای پیشبرد طرح «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آتش‌بس در غزه به زودی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کنند.

دو منبع امنیتی مصر اخیرا گفتند که حماس خواهان ضمانت‌های کتبی از سوی آمریکا برای آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای صهیونیستی از نوار غزه است تا طرح آتش‌بس مورد حمایت واشنگتن را امضاء کند. به گفته این منابع، در صورت وجود تضمین‌های مکتوب، حماس این توافق را می‌پذیرد و مصر در حال رایزنی با آمریکا در خصوص این مطلب است.

همچنین اخیرا جنبش حماس اصلاحاتی را در طرح پیشنهادی بایدن ایجاد کرد و پاسخ خود را به این طرح به میانجی‌های قطری و مصری ارائه کرد اما رژیم صهیونیستی با این اصلاحات مخالف است و آن را به معنای مخالفت حماس با طرح بایدن می‌داند. علاوه بر این، رژیم صهیونیستی صراحتا موافقت خود را با طرح بایدن اعلام نکرده است.

به گفته منابع، جنبش حماس پاسخ متقابلی را برای پیشنهاد آتش‌بس تهیه شده از سوی صهیونیست‌ها که توسط بایدن ارائه شد مطرح کرده است. مقام‌های کاخ سفید می‌گویند این دولت همچنان در حال ارزیابی این پیشنهاد است و تفاوت‌های چشمگیر بین آن و طرح پیشنهادی سه مرحله‌ای ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا اواخر ماه مه توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای آتش‌بس در غزه را ارائه کرد که شامل آزادی تدریجی اسرای صهیونیستی و فلسطینی و خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه در مرحله اول و دوم و بازسازی غزه و تحویل اجساد اسرای کشته شده در مرحله سوم است.

جنبش حماس بعد از اعلام طرح بایدن گفته بود که با رویکرد مثبتی آن را بررسی می‌کند. یک منبع مصری به تازگی در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: طی روزهای گذشته فشارهای گسترده‌ای بر رهبری جنبش حماس برای قبول اجرای مرحله اول طرح توافق غزه که طی آن آتش‌بس برقرار شده و اسرای غیرنظامی و افراد مسن و پنج سرباز زن صهیونیست آزاد می‌شوند، اعمال شده است.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و پنجاه و چهارمین روز جنگ در غزه

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ بر علیه کودکان است/ معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه: نوار غزه تبدیل یک جهنم روی زمین شده است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته دو جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۳ نفر هم زخمی شدند. بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۷۳۴۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۳۷۲ نفر افزایش یافته است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که حرف و حدیث‌ها در مورد آتش بس تاکتیکی ارتش اشغالگر صهیونیستی در این باریکه دروغ و بی‌اساس است. دفتر مذکور در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما همچنان خواستار بازگشایی گذرگاه زمینی رفح برای تهیه نیازهای ضروری ساکنان نوار غزه به ویژه ساکنان مناطق شمالی هستیم.

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ علیه کودکان است/ معاون دبیر کل سازمان ملل : نوار غزه تبدیل به جهنم روی زمین شده است/خبرنگار معاریو: اوضاع در مرزهای شمالی در حال وخیم تر شدن است/ بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد/ تظاهرات ۱۲۰ هزار نفری صهیونیست‌ها ضد دولت نتانیاهو + عکس و فیلم

در این بیانیه آمده است که اوضاع در شمال نوار غزه در سایه نبود غذا و دارو بسیار فاجعه بار است. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۱۶ هزار کودک در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تاکید کرد که در جریان جنگ غزه، بیشترین تعداد کارمندان سازمان ملل به شهادت رسیدند، یعنی بیش از هر نزاع دیگری در تاریخ این سازمان. جیمز الدر تصریح کرد تاثیری که جنگ رژیم صهیونیستی بر کودکان می‌گذارد، این باور باریج را تقویت می‌کند که این جنگ، جنگ علیه کودکان است. وی گفت صحنه‌هایی که در جریان بازدید از نوار غزه در بیمارستان‌های این منطقه دیده است، بسیار وحشتناک بوده است. الدر گفت پزشکان در بیمارستان‌های نوار غزه روحیه فوق العاده‌ای دارند.

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد که بمباران‌های غزه پس از هفتم اکتبر این باریکه محاصره شده را به جهنمی روی زمین تبدیل کرده است. مارتین گریفیتس اظهار داشت که ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی قرار دارند، تقریبا غیرممکن است.

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ علیه کودکان است/ معاون دبیر کل سازمان ملل : نوار غزه تبدیل به جهنم روی زمین شده است/خبرنگار معاریو: اوضاع در مرزهای شمالی در حال وخیم تر شدن است/ بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد/ تظاهرات ۱۲۰ هزار نفری صهیونیست‌ها ضد دولت نتانیاهو + عکس و فیلم

گریفیتس تصریح کرد که تعداد غیرمعقولی از فعالان در زمینه امور بشردوستانه و کارکنان سازمان ملل در غزه کشته شده‌اند. وی تاکید کرد که رهبران جهان ما را ناامید کردند و برخی از آن‌ها علیرغم شواهد و ادله‌ای مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، همچنان حمایت‌هایی بی‌قید و شرط از آن به عمل می‌آورند.

تحولات میدانی نبرد طوفان الاقصی/ خبرنگار معاریو: اوضاع در مرزهای شمالی در حال وخیم تر شدن است

آوی اشکنازی خبرنگار روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که واضح و روشن است که اوضاع در مرزهای شمالی همانند قبل نخواهد شد، بسیاری از ساکنان این منطقه دیگر قصد بازگشت به آن را ندارند و کسانی هم که بازمی‌گردند، نمی‌دانند کاری پیدا خواهند کرد یا خیر، نظام آموزشی در این منطقه در آستانه فروپاشی است و سال‌ها طول خواهد کشید تا گردشگری سر و سامان یابد و شاید اصلا هم درست نشود.

اشکنازی بیان کرد که بازسازی شهرک‌ها، بوستان‌ها و باغات تخریب شده در شمال دهه‌ها طول خواهد کشید و در مورد جنگل‌های از دم نابود شده نیز چیزی نمی‌توان گفت. جیلی کوهن روزنامه‌نگار اسرائیلی هم تاکید کرد که مسئولان اسرائیلی بر این باورند که شانس دستیابی به توافق سازش سیاسی در شمال در حالی که مذاکرات برای مبادله اسرا در غزه به بن بست رسیده، رو به کاهش است.

گردان‌های شهدای الاقصی نیروهای اشغالگر را در محور نتساریم هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. گردان‌های شهدای الاقصی یک تانک مرکاوای اسرائیلی را در مرکز رفح با گلوله "آرپی‌جی" هدف قرار داد.

گروهان‌های قدس یک تانک اسرائیلی را در جنوب محله السعودی در غرب رفح با بمب "العمل الفدائی" منفجر کرد. این گروهان‌ها نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در منطقه تل زعرب در جنوب غرب رفح نیز هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد. گروهان‌های قدس همچنین با بمب‌های ابابیل نیروها و ادوات جنگی اسرائیلی را در اطراف پایگاه کرم ابو سالم در شرق رفح هدف قرار داد.

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی با همکاری نیروهای شهید عمر القاسم نیروهای اسرائیلی را در جنوب شرق محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره ۶۰ میلی متری هدف قرار داد.

گردان‌های مجاهدین اعلام کرد مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در ریعیم هدف حمله موشکی قرار داده است.

نیروهای شهید عمر القاسم یک نفربر اسرائیلی را در اردوگاه الشابوره در شهر رفح با گلوله "آر پی جی" هدف قرار داده است.

رسانه‌های اسرائیلی از خودکشی یک نظامی اسرائیلی حاضر در جنگ علیه غزه خبر دادند. این رسانه‌ها تاکید کردند "اور یهودا" نظامی ۲۱ ساله اسرائیلی دو روز بعد از بازگشت از غزه، به سمت خود شلیک کرده و خودکشی کرد. طبق اعتراف منابع اسرائیلی، هزاران نفر از نظامیان اسرائیلی شرکت کننده در جنگ علیه غزه دچار مشکلات روحی و روانی شده و باید تحت درمان قرار گیرند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۱۶ نظامی دیگر این رژیم زخمی شدند. سخنگوی ارتش صهیونیستی تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه ۳۸۴۸ نظامی و از آغاز حمله زمینی به غزه نیز ۱۹۴۲ نظامی این رژیم زخمی شدند.

ارتش اشغالگر صهیونیستی به کشته شدن ۶۶۲ نظامی از آغاز جنگ در غزه نیز اعتراف کرده است. دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بیان کرد که ۵۸۲ نظامی هم در نبردهای نوار غزه شدیدا مجروح شدند. وی گفت ۲۴۱ نظامی همچنان بستری و تحت مداوا هستند و حال ۲۸ نفر از آن‌ها وخیم است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی در رفح، ۲۲ نظامی اسرائیلی کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به زخمی شدن ده‌ها نظامی دیگر خود رفح اذعان کرده است.

بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد/ ۱۲۰ هزار صهیونیست در تظاهرات بر علیه دولت نتانیاهو در روبه‌روی ساختمان کنست حضور پیدا کردند

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرده است. منبع مذکور اشاره کرد که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار پیوستن به کابینه جنگ بود اما نتانیاهو پس از درخواست او، کابینه جنگ را منحل کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو بجای کابینه جنگ، کابینه‌ای محدود را برای مشورت در مورد مسائل حساس تشکیل خواهد داد. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز در این باره تاکید کرد که نتانیاهو یک کابینه سیاسی محدود را تشکیل خواهد داد که متشکل از وزرای جنگ و امور راهبردی و رئیس شورای امنیت داخلی (ملی) خواهد بود.

یونیسف: جنگ در غزه، جنگ علیه کودکان است/ معاون دبیر کل سازمان ملل : نوار غزه تبدیل به جهنم روی زمین شده است/خبرنگار معاریو: اوضاع در مرزهای شمالی در حال وخیم تر شدن است/ بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد/ تظاهرات ۱۲۰ هزار نفری صهیونیست‌ها ضد دولت نتانیاهو + عکس و فیلم

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد تظاهرات کنندگان علیه دولت دو اتوبان را در نزدیکی هرتزلیا بستند. این روزنامه اشاره کرد که تظاهرات دیگری نیز در خیابان غزه در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شده است. تظاهرات کنندگان خواستار سرنگونی دولت و توافق فوری مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست در اعتراض به قانون معافیت یهودیان حریدی از خدمت نظامی در ارتش دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی دولت شدند.

در ادامه تظاهرات نیز هزاران شهرک‌نشین صهیونیست با برپایی تظاهراتی مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی خواستار سرنگونی دولت نتانیاهو و مبادله فوری اسرا با مقاومت در غزه شدند. منابع عبری زبان شمار تظاهرات کنندگان علیه دولت نتانیاهو در نزدیکی ساختمان کنست در قدس را بیش از ۱۵۰ هزار نفر تخمین زدند.

برچسب ها: جنگ غزه کودکان
ارسال نظرات