۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۵۹۹۰۲

کتاب سومین رویداد ملی روایت پیشرفت منتشر شد + لینک

کتاب سومین رویداد ملی روایت پیشرفت منتشر شد + لینک
همزمان با آغاز سومین رویداد ملی روایت پیشرفت (دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم ) کتاب این رویداد منتشر شد. 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اندکی بیش از دو سال از استقرار دولت مردمی و خدمتگزار می گذرد و بی تردید بازخوانی عملکرد این دولت به ویژه از سوی فرهیختگان و دانشمندان، خاصه عالمان بلاد و شخصیت های برجسته حوزه های علمیه و فضلای جوان به فضل خدا هم بستر تعامل سازنده دولت و حوزه علمیه را فراهم می کند و هم فضای نقد شایسته و مبتنی بر واقعیت را که از نگاه دولت بسیار مغتنم می باشد تامین می کند.

همزمان با آغاز سومین رویداد ملی روایت پیشرفت (دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم) کتاب این رویداد با نام منتشر شد. محتوای این کتاب نسخه مجازی ارائه شده در نمایشگاه می باشد.

کتاب سومین رویداد ملی روایت پیشرفت منتشر شد

در این کتاب به موضوعاتی از جمله " شاخص برابری قدرت خرید، افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش طرح های عمرانی بخش صنعت، کسری بودجه، جلوگیری از نوسانات ارزی، کاهش بدهی های عمومی دولت، کاهش نسبی نرخ رشد تورم، افزایش 5برابری رشد تولید، دستاوردهای زیرساختی، پوشش فیبر نوری، دولت هوشمند، افزایش تولید برق، افزایش تولید گاز، احداث بزرگراه و آزادراه، کاهش فاصله طبقاتی، دستاوردهای سیاست خارجی، فعال سازی وزارت خارجه در عرصه اقتصادی، رفع چالش ها با کشورهای همسایه و ..." پرداخته شده است.

برشی از کتاب:

برای رشد اقتصادی نباید به نفت وابسته بود و راه نجات اقتصاد از وابستگی به نفت، تمرکز بر تولید و صادرات کالا و خدمات است. چرا که درآمدهای نفتی همواره دستخوش نوسانات بازار جهانی نفت، متاثر از تحولات سیاسی و تنش های منطقه ای است و نمی تواند منبع باثبات  و قابل اعتمادی برای اقتصاد کشور باشد.

میزان صادرات غیر نفتی ایران در این دولت، افزایش بسیار داشته؛ به نحوی که براساس اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اُپک) در سال منتهی به دیماه 1402، ارزش این بخش از صادرات ایران، بیش از 77میلیارد دلار اعلام شده است.

رفع چالش با کشورهای همسایه:

یکی از مهم ترین راهبردهای دولت در سیاست خارجه، نگاه به اطراف خود و برقراری ارتباط صمیمانه با کشورهای هم جوار است. متاسفانه بی اعتنایی به کشورهای همسایه و کم تحرکی در رفع منازعات و اختلافات پیش آمده طی سال های گذشته چالش هایی را برای کشور عزیزمان به وجود آورده بود. از این رو رفع چالش های موجود بابرخی از کشورهای همسایه در دستور کار سیاست خارجه قرار گرفت و تلاش شد که این چالش ها تبدیل به زمینه ای برای همکاری فی مابین گردد.

علاقمندان جهت دانلود نسخه PDF از اینجا اقدام شود.

ارسال نظرات