به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت عید سعید غدیر و ثواب اطعام در این عید بزرگ بیش از ۹۰ هزار پرس غذا در حرم مطهر بانوی کرامت در میان زائران توزیع خواهد شد.

سید عبدالحمید رضوی معاون پشتیبانی حرم مطهر با اشاره به افزایش طبخ و توزیع غذای تبرکی در عید سعید غدیر گفت: در مجموعه در شب و روز عید غدیر بیش از ۴۰ هزار غذای تبرکی در مهمانسرای حرم مطهر بانوی کرامت توزیع خواهد شد.

همچنین غلامرضا قربان رعیت مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر با اشاره به برپایی ۵ ایستگاه صلواتی در حرم مطهر به مناسبت عید غدیر، افزود: هیئت رهروان غدیر در شب عید با برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع ۱۰ هزار فالوده میان و عده و در ظهر روز عید غدیر با توزیع ۱۵ هزار غذای گرم در صحن حضرت جوادالائمه علیه‌السلام در خدمت زائران خواهد بود.

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هیئت چادر خاکی در شب عید با پذیرایی میان وعده و روز عید غدیر نیز با ۵ هزار ساندویچ گرم در صحن حضرت جواد الائمه علیه‌السلام پذیرای زائران می‌باشد.

وی افزود: مؤسسه ذکری با برپایی ایستگاه صلواتی «مدافعان فدک» در صحن حضرت جوادالائمه علیه السلام از روز عرفه تا روز عید غدیر همه روزه در دو بخش خواهران و برادران به صورت جداگانه پذیرای مراجعان بوده و با برپایی شربت‌خانه، توزیع غذای گرم و ارائه خدمات و محصولات فرهنگی رایگان خدمت رسانی می کند و به مناسبت عید غدیر نیز در سه وعده مجموعه ۹ هزار پرس غذا در میان زائران توزیع خواهد کرد.

قربان‌رعیت تأکید کرد: هیئت قتیل‌العبرات با برپایی ایستگاه صلواتی از دو روز مانده به عید غدیر تا روز عید از شهرستان درود در صحن پیامبر اعظم(ص) از ۱۰ صبح تا نماز ظهر و بعد از نماز ظهر و عصر تا ساعت ۲۳ شب با پذیرایی حدود ۱۲ هزار ساندویچ گرم و نوشیدنی در خدمت زائران خواهد بود.

وی یادآور شد: خادمین اداره خدمات زائر حرم مطهر بانوی کرامت نیز در شام عید غدیر با برپایی ایستگاه صلواتی در صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام با توزیع ۹ هزار غذای گرم در خدمت زائران خواهند بود.

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: نانوایی حضرتی حرم مطهر نیز در شب و روز عید غدیر در صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام فعال خواهد بود و نان رایگان در بین زائران توزیع خواهد کرد.

قربان رعیت در پایان گفت: چایخانه های حرم مطهر نیز در روز عید غدیر با افزایش ساعت کاری از میانه روز عید غدیر در صحن های پیامبر اعظم(ص)، صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام  و صحن مسجد اعظم تا ساعت ۲۳ فعال خواهند بود.