۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۷۶۰۳۱۲
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

پیروی از امیرمؤمنان به ملت ما هویت بخشید

پیروی از امیرمؤمنان به ملت ما هویت بخشید
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر ملت ایران با همه فشار دشمنان ۴۵ سال است که ذلت را نمی‌پذیرد برای این است که درونشان با ولایت امام علی(ع) پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در مراسم جشن عید سعید غدیرخم که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: اینکه ملت ایران با همه فشار دشمنان ۴۵ سال است که ذلت را نمی‌پذیرد برای این است که درونشان با ولایت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پیوند خورده است و ایرانی با حب علی(ع) و اولاد علی(ع) شناخته می‌شود. دل‌های همه ملت با امیرالمومنین(ع) پیوند خورده و فایده این پیوند این است که ما ملت بی‌هویتی نیستیم که هم رنگ هر تازه واردی شویم، بلکه هر کس در طول تاریخ  پا درون ‌مرز ما گذاشته است ما به برکت علی و اولاد علی هم رنگ او نشدیم و او رنگ و بوی ما را گرفته است و این عظمت ولایت‌پذیری مردم است.

وی افزود: فایده دیگر ولایت این است که به ما معنویت می‌دهد. نماز سمبل و نشانه معنویت است و روح نماز ولایت است و بدون ولایت علی(ع) نماز قبول نیست. حجاج، حجشان با ولایت علی تمام می‌شود. معنویت با ولایت اوج می‌گیرد.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: دشمن از انسجام مذهبی ما می‌ترسند و می گویند ایرانی‌ها دو چیز دارند که اگر نتوانیم از آن‌ها بگیریم هیچ وقت بر ایرانی‌ها پیروز نمی‌شویم، یکی پرچم امام حسین(ع) و دیگری انتظار امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: یکی از کارهای ولایت این است که ما را با هم برادر می‌کند. تا پدر نباشد برادری ایجاد نمی‌شود عقد اخوت با حضور پدر است، حضرت علی(ع) پدر ماست و ما زیر بال و پر پدر، برادر می‌شویم حالا که با محبت و عشق به ولایت امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شده‌ایم، مثل هر سال دستان یک‌دیگر را گرفته و عقد اخوت می‌خوانیم.

ارسال نظرات