۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۶۱۶۰۸
آیت الله اراکی:

حکومت جهانی مهدوی، امتداد ملت ابراهیم است

حکومت جهانی مهدوی، امتداد ملت ابراهیم است
آیت الله اراکی با بیان اینکه در امتداد ملت ابراهیم حکومت جهانی حضرت مهدی محقق خواهد شد، سیاست ورزی شهید رئیسی را راه تسلیم در راه رضای الهی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در اختتامیه سلسله نشست های «ملت ابراهیم» که در دفتر فرهنگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد به بیان تفاوت ملت در قرآن و معنای مدرن آن پرداخت و حکومت جهانی مهدوی را امتداد ملت ابراهیم دانست.

وی با قرائت آیه «وَإِذْ يَرْفَعُ إِبْرَاهِيمُ الْقَوَاعِدَ مِنَ الْبَيْتِ وَإِسْمَاعِيلُ رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا» بیان داشت: برنامه های الهی تصادفی نیست و خانه کعبه باید با دستان ابراهیم و اسماعیل بنا می شد و در ادامه آیه نیز تأکید شده است که امتی از ذریه این دو بزرگوار دین خداوند را زنده می کند. یعنی نسل حضرت ابراهیم از فرزندان اسماعیل پایه گذار تمدن پایانی هستند.

آیت الله اراکی در ادامه اسلام ابراهیم را اسلام تصدیق و تسلیم معرفی کرد و افزود: اولین مرحله اسلام اسلام اعلامی است که نشان دهنده ثبت نام فرد در این رویه است؛ اگر ایمان به قلب وارد شود باز ایمان قلبی هم کافی نیست و بسیاری از منافقینی که مورد حمله قرآن قرار گرفته، ایمان قلبی نیز داشتند. در سوره آل عمران بیان شده «وَشَهِدُوا أَنَّ الرَّسُولَ حَقٌّ» که نشان می دهد بسیاری از کفار و ملحدین با ایمان قلبی حرف رسول را درست می دانند.

وی با بیان اینکه تصدیق اختیاری نبوده بلکه جبری است، اظهار داشت: اگر کسی علم به چیزی داشته باشد بی اختیار آن را تصدیق می کند اما مرحله ای مهم تر از تصدیق، تسلیم است؛ ایمان تسلیمی یعنی انسان چیزی را که تصدیق می کند رام آن چیز باشد. اسلام تسلیمی انسان را به اسلام ابراهیمی می رساند و این جنس از ایمان انسان را فنای در راه رضای خدا و فنای خواست او می رساند. در کربلا هیچ چیز در راه خدا ارزش ندارد و تنها چیزی که مطرح است رضای او است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اساس اسلام را مرحله چهارم اسلام، که فنا در راه الهی و حب و عشق است دانست و افزود: حب امام حسین به خداوند دلی و عقلی است و حب جوهر است. مسأله سیاست مداری سیدابراهیم رئیسی راه تسلیم است و کسی مثل وی کارگزار فرمان الهی است؛ اگر بخواهیم حکومت ما اسلامی باشد باید چنین راهی برویم.

ارسال نظرات