۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۶۱۷۰۷
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان: 

نظام اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر بقا پیدا می کند

نظام اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر بقا پیدا می کند
حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه بقای نظام اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر نسبت به این فریضتین بی تفاوت باشیم دشمن را به هدفش نزدیک می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز در معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اشترینان با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر عبادت اجتماعی است و از هر واجبی واجب‌تر است چراکه بقای دیگر واجبات در گرو امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای تمام حرکات اجتماعی می باشد و یک نوع تعامل اجتماعی است.

وی ادامه داد: اینکه برخی مردم در جامعه از امربه معروف و نهی از منکر فاصله می گیرند مشکل در شناخت این فریضتین است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: وظیفه ما شناخت، تبیین و ترویج فریضتین امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است و یکی از روش ها در این زمینه ایجاد گفتمان سازی در جامعه است.

وی ادامه داد: وظیفه ستاد امربه معروف و نهی از منکر ایجاد گفتمان سازی در جامعه است، در این زمینه باید به نگاه علمی و نخبگانی توجه داشت.

دبیر ستاد امر به معروف لرستان با بیان اینکه گفتمان سازی نظارت همگانی را به دنبال خواهد داشت که این نظارت ضامن اجرای عدالت اجتماعی در جامعه است، گفت: مردم باید در راستای اجرای امربه معزوف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند و برای اینکه این‌گونه نگاه را در جامعه وارد نماییم باید ایجاد گفتمان سازی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: رویکرد بعدی ستاد امربه مروف و نهی از منکر رویکرد مطالبه گری است، باید مطالبه گری سالم، همراه با مطالبه و عقلانیت و برای مردم باشد.

وی با اشاره به دو محور ستاد امربه معروف و نهی از منکر افزود: سامانه مطالبه گری امربه معروف و نهی از منکر یکی از این محورها است که مردم در این سامانه مطالبات خود را از مسئولین ثبت می کنند و هدف ما از راه اندازی این سامانه مچ گیری نیست بلکه دست گیری و حمایت از فعالیت های مخلصانه مدیران است.

وی در ادامه محور دیگر ستاد را تشکل های مردمی عناون کرد که در عرصه های تخصصی ایجاد خواهد شد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به ضرورت راه اندازی ستاد امربه معروف و نهی از منکر در همه شهرستان ها اظهارکرد: بخشی از ستاد را مسئولین تشکیل می دهند و بخش دیگر آن را مردم تشکیل می دهند، بالاترین قدرت برای امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه مردم هستند.

وی گفت: قدرت و عقلانیت اساس و پایه امربه معروف و نهی از منکر هستند بقای نظام اسلامی به امربه معروف و نهی از منکر است و اگر بی تفاوت باشیم دشمن را به هدفش نزدیک می کنیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات