۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۶۱۷۲۸
آیت الله میرباقری تشریح کرد؛

ویژگی‌های منافقین و مومنین در جنگ/ تقوا یعنی با امام بودن

ویژگی‌های منافقین و مومنین در جنگ/ تقوا یعنی با امام بودن
سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به یکی از سخت‌ترین جنگ‌هایی که پیامبر (ص) داشتند، گفت: پیامبر (ص) در این جنگ وعده پیروزی دادند؛ ولی منافقین کتمان و مومنین وفا کردند و در هیچ صحنه‌ای سستی نکردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله میرباقری شب نهم ماه محرم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ضمن بیان اینکه خدای متعال، پیامبر (ص) را با چراغ هدایتی فرستاد و اراده الهی بر این تعلق گرفته دین اسلام بر همه دین‌ها غلبه کند، اظهار داشت: اسلام همه را به سوی توحید می کشد و دین یکتاپرستی را در عالم فراگیر خواهد کرد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه خدای متعال، پیامبر (ص)، کتاب و ائمه اطهار علیهم السلام را برای تحقق وعده قطعی خود فرستاد است، گفت: وعده قطعی با برائت ها، جنگ و قتال ختم می‌شود و دشواری‌های زیادی در این مسیر وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه سوره برائت کسانی که به ظاهر در امت محمد (ص) هستند را به پنج دسته تقسیم می‌کند، افزود: سابقون، تابعون، منافقین، کسانی که عمل صالح با سیئ درآمیختند و "مرجعون لامر الله" این پنج دسته را تشکیل می دهند؛ مردم مدینه و اطراف مدینه حق تخلف از طرح پیامبر (ص) را نداشتند و پیداست برای همراهی با پیامبر (ص) اگر لازم بود باید جان خود را فدای حضرت می‌کردند.

وی ضمن بیان اینکه اگر مسلمانان در صحنه‌های سخت همراه پیامبر (ص) باشند برای آنان عمل صالح نوشته می‌شود، اضافه کرد: اگر حضرت در خطر باشند باید مسلمانان نیز در خطر باشند و جایی که امام در خطر باشد معنا ندارد دیگران در امان باشند.

آیت الله میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود انفال را اموال عمومی در اختیار پیامبر (ص) خواند و با اشاره به اینکه منافقین در این اموال دخالت کردند، ابراز کرد: اگر انفاق در راه خداوند شود، خداوند متعال جزای بهتر از عمل را نصیب انسان می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت ضمن بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نسبت به رنج‌های همراهان، اندوهگین بودند، اظهار داشت: پیامبر (ص)، چون همراهان را دوست دارد می‌خواهند اهل عمل صالح شوند؛ عمل صالح نماز، روزه، حج و جهاد نیست؛ بلکه عمل صالح، همراه پیامبر (ص) بودن است و در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه عمل صالح، عملی است که در طرح امام زمان عجل الله تعالی باشد، تصریح کرد: عملی مانند نماز، روزه، حج و جهادی که در طرح امام زمان (عج) باشد عمل صالح است و نماز پشت سر دشمنان اهل بیت علیهم السلام عمل صالح نیست.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه پیامبر (ص) نیازی به در مسیر بودن همراهان ندارند، گفت: نام داران ملائکه اطراف پیامبر (ص) هستند؛ اگر دشمن ضربه نظامی، اقتصادی به مسلمین زد نباید همراهی پیامبر (ص) ترک شود و در این مسیر باید سختی‌ها تحمل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت با تاکید براینکه معنای "تقوا" یک کلمه بیشتر نیست و آن کلمه "کونوا مع الصادقین" یعنی با امام بودن است، تصریح کرد: طبق تفاسیر "صادقین" بر ائمه معصومین تطبیق شده است، نباید اسیر مناسک شد و تقوای حقیقی را فراموش کرد.

وی با اشاره به یکی از سخت‌ترین جنگ‌هایی که پیامبر (ص) داشتند، گفت: یهودیان در جنگ احزاب پیامبر (ص) را محاصره کردند و حضرت دستور داد اطراف مدینه را خندق بکنند؛ در این جنگ پیامبر (ص) وعده پیروزی داد ولی منافقین کتمان کردند، مومنین گفتند این همان وعده خداوند و رسول است و عده‌ای از مومنین بر پیمان با پیامبر (ص) وفا کردند و در هیچ صحنه‌ای سستی نکردند.

آیت الله میرباقری در پایان با اشاره به اینکه امام زمان (عج) هزار و دویست سال برای ساختن امت ایستادگی کردند، اظهار داشت: گاهی باید مناسباتی قطع شود و مناسبات جدیدی ایجاد شود تا امت اسلامی ساخته شود.

ارسال نظرات