۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۶۱۸۰۵

کاهش ارزش دلار در سطح جهان

کاهش ارزش دلار در سطح جهان
دلار درحال ثبت کاهش گسترده‌ای است و در همین حال معامله گران بر روی احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا تا سپتامبر آینده تمرکز کرده‌اند.

دلار امروز چهارشنبه پس از بهبودی جزئی برای مدت کوتاهی در پی انتشار آمار‌های خرده فروشی بهتر از حد انتظار در آمریکا، کاهش گسترده‌ای را ثبت کرد، زیرا معامله گران بر احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور تا سپتامبر آینده تمرکز کرده‌اند.

براساس گزارش المیادین، با این وجود دلار نیوزیلند پس از آن که داده‌ها نشان داد تورم ناشی از عوامل داخلی در سه ماهه دوم، علیرغم مغایرت رقم اصلی با انتظارات بیشتر خواهد شد، افزایش یافت.

دلار نیوزیلند با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۰.۶۰۷۱ دلار آمریکا رسید. در بازار گسترده تر، دلار کاهش یافت، زیرا نتوانست دستاورد‌های خود را پس از داده‌های خرده فروشی آمریکا حفظ کند، که نشان دهنده قدرت تقاضای مصرف کننده در بزرگترین اقتصاد‌های جهان و تقویت چشم انداز رشد اقتصادی برای سه ماهه دوم است.

پیش از این جان کارنی، سردبیر اقتصادی نشریه «برایت بارت» در نشستی هشدار داده است که ضعیف بودن ارزش دلار می‌تواند «تهدیدی جدی» برای نفوذ حیاتی آمریکا در صحنه جهانی باشد. او ادامه داد: این نه تنها یک تهدید جدی است بلکه به نظر من اجتناب ناپذیر هم هست.

اظهارات این کارشناس به تلاش‌های مدام چین برای حذف دلار اشاره دارد. به نظر می‌رسد چینی‌ها روند استراتژیک دلارزدایی از معاملات تجاری خود را در جریان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه آغاز کردند. 

برچسب ها: دلار ارز قیمت
ارسال نظرات