۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۷۶۱۸۳۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی:

پزشکیان باید کابینه را انتخاب کند، نه ظریف

پزشکیان باید کابینه را انتخاب کند، نه ظریف
ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شوراهای مشورتی برای کمک‌ مشورتی شاید خوب باشند، گفت: آقای پزشکیان باید کابینه را خودشان انتخاب کنند، نه شخص دیگری.
 
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی درباره دخالت برخی افراد غربگرا مانند وزیر خارجه دولت یازدهم و دوازدهم در انتصابات دولت آینده، گفت: دولت چهاردهم نباید ذهنیتی برای جامعه ایجاد کند که افراد خاص هدایتگر دولت هستند و دولت فاقد قدرت تصمیم‌گیری است، به هر حال مردم به آقای پزشکیان رای داده اند نه شخص دیگر و توقع دارند که رییس جمهور منتخب شخصا پیگیر کارها باشند.
 
وی با اشاره به این انتقاد که تصمیمات مهم دولت آینده توسط ظریف گرفته می شود، افزود: دولت باید استقلال رأی داشته باشد. افراد و جریان‌های سیاسی نظر خود را ارائه دهند؛ اما نظر خود را تحمیل نکنند. آن‌ها نباید به جای دولت تصمیم بگیرند، مخصوصا کسانی که تمایل به غرب دارند و احساس می کنند که همه دنیا غرب است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این روزها شاهد تشکیل برخی شوراها و تشکیلات‌هایی هستیم. این شوراها برای کمک‌ مشورتی شاید خوب باشند؛ اما اگر این‌ها بخواهند تصمیم‌ساز باشند و گزینه‌های خود را به رئیس‌جمهور منتخب تحمیل کنند جفای به مردم و رئیس‌جمهور کرده‌اند.
 
عزیزی با انتقاد از ایجاد تریبون‌ اختصاصی برای  افرادی مانند ظریف در رسانه ملی، گفت: صدا و سیما باید تلاش کند که همه اقداماتش بر مبنای عدالت رسانه‌ای باشد. همچنین باید مسیری را طی کند که با مقرارت و قوانین صدا و سیما سازگار باشد.
 
وی در خاتمه خاطر‌نشان کرد: هر اقدامی که موجب شائبه شود و ذهنیتی را ایجاد کند که صدا وسیما از چهارچوب و مبانی فاصله گرفته قابل پذیرش نیست. صدا و سیما باید سوء برداشت‌ها را به حداقل برساند.
ارسال نظرات