۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۶۱۸۷۹

محفل روضه سیدالشهدا در روستایی با ۳۰ خانوار + فیلم

محفل روضه سیدالشهدا در روستایی با ۳۰ خانوار + فیلم
طلاب جهادی، اهالی روستای کوچک «مَنبره» را، مهمان نسیم خوش‌بوی حسینی کردند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در دهه نخست محرم امسال، مسئولان گروه‌های جهادی «رشد» و «شهید محمدرضا شفیعی» با حضور در روستای «مَنبره» از توابع شهرستان البرز واقع در استان قزوین، به برپایی مجالس حسینی اقدام کردند.
 
حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی مدیر گروه تبلیغی - جهادی رشد در این خصوص گفت: بحمدالله توفیق داشتیم در روزهای دهه اول ماه محرم امسال، با حضور در مناطق محروم روستاییِ این منطقه، خصوصاََ روستای «مَنبره» و برپایی محافل عزاداری امام حسین علیه‌السلام، بخشی از رسالت طلبگی خود را انجام دهیم.
 
وی با بیان این که اهالی روستای «مَنبره»، از نعمت مسجد محروم هستند، اظهار کرد: علیرغم نبودِ مسجد در این روستا، مردم از برپایی مراسم روضه و عزاداری، استقبال خوبی به عمل آوردند؛ به گونه‌ای که در پایان می‌گفتند: تازه امسال بوی مُحرم به روستای ما آمد و متوجه شدیم که عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام چه حسّ و حال و هوایی دارد.
 
همچنین حجت‌الاسلام احمد قادری مدیر گروه تبلیغی - جهادی شهید محمد‌رضا شفیعی نیز با بیان اینکه علیرغم خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف کشور؛ اما هنوز شاهد محرومیت‌ها و فقر فرهنگی در برخی از مناطق کشور هستیم، گفت: امروز رساندن ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» امام عصر ارواحنافداه به تمام دنیا، جزء وظایف ما شیعیان است و باید لحظه‌ای از این رسالت خود، فاصله نگیریم.
 
وی افزود: حضور گروه‌های جهادی حوزوی در مناطق محروم میهن اسلامی، ضمن آنکه می‌تواند پیام محبّت نظام اسلامی و ارتباط تنگاتنگ حوزه‌های علمیه را به آنان القاء نماید، زمینه‌ساز برپایی محافل، مجالس و احیای مناسبت‌های دینی نیز، خواهد بود.
 
مدیر گروه تبلیغی جهادی شهید محمد رضا شفیعی به بیان فعالیت‌هایی که در این روستا انجام گرفت، پرداخت و گفت: برپایی مجالس روضه‌خوانی، زیارت عاشورا، سخنرانی، سینه‌زنی، سفره اطعام، نماز جماعت، بازدید از تنها مدرسه روستا، سرکشی به برخی از منازل و گفتگو با مردم روستا، از اقدامات انجام شده در روستای «مَنبره» بود.
 
وی ضمن تشکر از حجت الاسلام رضوانی، از مساعدت حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز، قدردانی کرد. 
 
گفتنی است روستای «مَنبره»، از محرومترین روستاهای استان قزوین به کمتر از ۵۰ خانوار جمعیت است که با وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی، متاسفانه مسجدی جهت برپایی محافل دینی و احیای شعائر مذهبی در آن نیست.
 
تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات