۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۶۱۹۲۶

سوءاستفاده جنسی گسترده از کودکان در پناهگاه مهاجران آمریکا

سوءاستفاده جنسی گسترده از کودکان در پناهگاه مهاجران آمریکا
شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز نوشت: وزارت دادگستری آمریکا دادخواستی را علیه بزرگترین تامین‌کننده سرپناه موقت برای مهاجران به اتهام هتک حرمت جنسی گسترده به کودکان آسیب‌پذیر و بدون سرپرست تنظیم کرده است.

رسانه آمریکایی ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد: این دادخواست مربوط به حقوق مدنی در شهر آستین تگزاس تنظیم شده و ادعا می‌کند که یک سازمان غیر انتفاعی که در زمینه تامین سرپناه برای کودکان مهاجر بدون سرپرست فعالیت می‌کند، در تضاد با قانون «مسکن عادلانه» در آزار جنسی و ارعاب کودکان بدون سرپرست دخیل بوده است.

این دادخواست، کارکنان شرکت «ساوت وست کی» (Southwest Key) را به سوء استفاده شدید و تجاوز» به کودکانی متهم می‌کند که به دلیل بدون سرپرست بودن یا نداشتن بستگان یا محافظانی در مرز‌های جنوب غربی آمریکا، برای نگهداری به این مرکز فرستاده شده بودند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین کارکنان این شرکت را به مشارکت در رفتار‌های غیراخلاقی همچون درخواست عکس‌های برهنه، روابط نامناسب، رفتار‌های جنسی و لمس نامناسب کودکان متهم کرده است.

کودکان در مواجهه با نیرو‌های گشت مرزی یا ماموران گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا به مراکز اسکان مهاجران وزارت امنیت داخلی انتقال می‌یابند. این مراکز در تماس با شرکت‌های غیرانتفاعی از آنها درخواست می‌کنند تا پیدا شدن اعضای خانواده یا سرپرست، از کودکان نگهداری کنند.

در دادخواست وزارت دادگستری آمریکا عنوان شده که دولت این کشور بیش از ۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ به شرکت «ساوت وست کی» پرداخت کرده است. این شرکت بزرگترین تامین کننده مراکز نگهداری از کودکان مهاجر بدون سرپرست است.

در سال ۲۰۱۹، تعداد کودکان مهاجری که توسط دولت یا پیمانکاران آن نگهداری می‌شدند به نزدیک به ۷۰ هزار نفر افزایش یافت. این آمار با سیاست «جداسازی خانواده‌ها» در مرز آمریکا و مکزیک با هدف منصرف کردن مهاجران از ورود به ایالات متحده تقویت شد. در آن زمان شرایط آشفته‌ای بروز کرد، زیرا امکان نگهداری کودکان در گشت مرزی آمریکا بیش از ۷۲ ساعت وجود نداشت؛ بنابراین به منظور تامین جایی برای خواب کودکان کمپ‌های بازداشتگاهی متشکل از چادر‌ها و تسهیلات موقت برپا شد.

در نهایت کودکان به شرکت‌هایی مانند شرکت متهم در دادخواست اخیر وزارت دادگستری آمریکا سپرده شدند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: شرکت یاد شده که ۲۹ سرپناه را در ایالت‌های تگزاس، آریزونا و کالیفرنیا اداره می‌کند، «اقدامات کافی را برای جلوگیری از ارعاب جنسی کودکان تحت مراقبت خود، انجام نداده است».

این وزارتخانه ادعا کرد این شرکت حتی در مواردی کودکان را از ارائه گزارش درباره آزار‌های جنسی منع و آنها را در صورت افشای موارد سوء استفاده جنسی، تهدید کرده است.

هنوز معلوم نیست که چه تعداد کودک در این مرکز نگهداری می‌شوند هر چند این شرکت در مجموعه سرپناه‌های خود از ظرفیت نگهداری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کودک برخوردار است.

عبور غیرقانونی کودکان و بزرگسالان از مرز‌های آمریکا در دولت جو بایدن نیز افزایش داده است و آژانس محافظت مرزی وگمرک این کشور از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ با حدود ۸.۲ میلیون مهاجر در مرز جنوبی این کشور برخورد داشته است.

ارسال نظرات