۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۶۲۰۸۸

ماجرای حبس در سرزمین وحی

ماجرای حبس در سرزمین وحی
در این گزارش مروری بر ماجرای بازداشت حجت الاسلام روح بخش در سرزمین وحی و علل و بازتاب های آن خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید کاظم روح بخش از مبلغان و فعالان فضای مجازی در موسم حج امسال پس از فعالیت های تبلیغی که هیچگونه خللی به وحدت مسلمانان وارد نمی کرد طی اقدامی عجیب از سوی مأموران سعودی بازداشت شد.

وی مدت بیست روز در بازداشت دولت سعودی بود و در این مدت پیگیری های گسترده ای از سوی بعثه مقام معظم رهبری، دستگاه دیپلماسی و دیگر بخش ها و نهادها و گروه ها برای آزادی وی انجام شد.

بر اساس این گزارش، وی پس از آزادی در جلسه ای که دوشنبه یکم مردادماه در مجتمع امیرالمؤمنین علیه السلام مشهد مقدس برگزار شد، روایتی از دوران حبس خود که به جرم «جهاد تبیین» اتفاق افتاده بود را روایت کرد که با استقبال گروه ها و اقشار مختلف مردمی مواجه شد.

ماجرای یک حبس در سرزمین وحی

در کلیپ زیر نیز بخشی از مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین روح بخش در رابطه با علل بازداشت وی با صدا و سیما را مشاهده خواهید کرد:

تعداد بازدید : 44

سید کاظم روحبخش، روحانی و فعال رسانه‌ای اهل مشهد، به دلیل فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای خود شناخته شده است. او در فضای مجازی به عنوان یک مبلغ دینی فعال است و تلاش می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی، پیام‌های دینی را به مخاطبان جوان منتقل کند.

سید کاظم روحبخش در مصاحبه‌های خود اشاره کرده که از اوایل دوران طلبگی به این فکر بوده که چرا طلاب و فضلا در برنامه‌های صدا و سیما به صورت خشک و ساده صحبت می‌کنند، در حالی که مخاطبان جوان به فضای پرتحرک و صریح‌تری نیاز دارند. او با استفاده از فضای مجازی، توانسته است ایده‌های خود را پیاده کند و با تولید کلیپ‌های متنوع و خلاقانه، مخاطبان زیادی را جذب کند.

او در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و ایتا فعالیت دارد و پیج‌های او یکی از پیج‌های پرطرفدار دینی و تبلیغی است. سید کاظم روحبخش همچنین در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی حضور داشته و به عنوان مجری و سخنران فعالیت کرده است.

اخیراً حجت الاسلام سید کاظم روحبخش در مدینه منوره توسط پلیس عربستان سعودی بازداشت شد و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از طرفداران و مخاطبان او شده و درخواست‌هایی برای پیگیری و آزادی او از سوی دستگاه دیپلماسی کشور مطرح شد.

سید کاظم روحبخش با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی و بهره‌گیری از فضای مجازی، توانسته است پیام‌های دینی را به شکلی جذاب و مؤثر به مخاطبان جوان منتقل کند و به عنوان یکی از روحانیون پیشرو در این زمینه شناخته شود.

گفتنی است، وی و خانواده اش پس از آزادی از بعثه مقام معظم رهبری و دستگاه دیپلماسی بخاطر پیگیری های انجام شده تقدیر و تشکر کردند.

چندی قبل نیز حجت الاسلام روح بخش در مورد بایسته های تبلیغ در فضای مجازی با خبرگزاری رسا مصاحبه ای داشته است که در زیر بخش هایی از آن را مشاهده می کنید:

تعداد بازدید : 30
ارسال نظرات