۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۶۲۰۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی در گفت‌وگو با رسا:

موفقیت دولت چهاردهم بستگی به گزینش افراد کارآمد دارد

موفقیت دولت چهاردهم بستگی به گزینش افراد کارآمد دارد
رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی، حرف‌های جناحی و سلیقه‌ای در حل مشکلات اقتصادی را قدیمی عنوان کرد و گفت: هر وزیر اقتصاد که پایبند به علم اقتصاد باشد و در عمل این علم را به کار گیرد می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری‌شاهرودی استاد حوزه علمیه قم و رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره وضعیت اقتصادی کشور در دولت چهاردهم و انتخاب وزیر اقتصاد گفت: تا کابینه تشکیل نشود و شروع به کار نکند نمی‌توان چیزی پیش‌بینی کرد.

رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی درباره اقتصاد و تأثیر وزیر اقتصاد در آن تصریح کرد: کرونا تفکر نمی‌فهمد، کرونا علت علمی دارد که باید آن را پیدا کرد و مشکل را حل کرد؛ در اقتصاد ایران، مشکلاتی مانند تورم وجود دارد که با آن‌ها درگیر هستیم؛ این مشکلات علت‌های خود را دارد؛ جایی باید باشد که علت‌ها را بفهمد و بعد راه حل علت‌ها را پیدا کنند.

وی تأکید کرد: تفکر و سلیقه و این چیزها در اقتصاد تأثیری ندارد؛ هر جا با اقتصاد سلیقه‌ای عمل کنیم، مانند آن است که با کرونا سلیقه‌ای برخورد کرده باشیم؛ ما باید راه حل‌های درست را برای حل مسائل انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی توضیح داد: در حل مشکلات اقتصادی فرقی ندارد که این فرزند چه کسی است؟ چند ساعت می‌خوابد؟ لباسش چه رنگی است؟ علت‌های علمی خود را دارد که باید دنبال آن‌ها رفت؛ البته اگر دنبال حل مشکلات باشد؛ اما اگر بخواهد اعمال سلیقه کند، امروز یک سلیقه و فردا یک سلیقه است.

رئیس دائرة المعارف فقه اسلامی درباره اولویت‌های مشکلات ایران گفت: نخست تورم است؛ این تورم علت‌ها و راه حل‌های خود را دارد؛ باید علت‌های تورم را پیدا کرد و مردمی که دلسرد هستند و برای رأی دادن نیامدند را دلگرم کنند؛ کسانی که رأی ندادند دشمنی ندارند، دلسرد از وضعیت معیشت یا مسائل دیگر هستند؛ به این خاطر است که رهبر معظم انقلاب فریاد می‌زند که مردم را دلگرم کنید تا جوانان نسبت به آینده دلگرم باشد.

وی در پایان گفت: اینکه دولت توانایی دارد یا نه به این بستگی دارد که چه کسانی بیایند و مسئولیت را قبول کنند؛ آن هم که هنوز مشخص نیست؛ ولی باز تأکید می‌کنم که با اقتصاد نمی‌توان به صورت سلیقه‌ای برخورد کرد؛ هر مشکل علت واقعی خود را دارد.

ارسال نظرات