۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۶۲۱۴۴
فرماندار کاشان:

پیاده روی اربعین حسینی مردمی ترین رخداد در کشور است

پیاده روی اربعین حسینی مردمی ترین رخداد در کشور است
اصفهان – محمدی فشارکی بر مردمی برگزار شدن پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی مردمی ترین رخداد در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی کاشان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد گفت: پیاده روی اربعین حسینی مردمی‌ترین رخداد در کشور است که ارتباط مستقیم با حرکت کشور به سمت تمدن اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه به هر میزان که نقش دولت در پیاده روی اربعین حسینی کمتر باشد حرکت کار‌ها روانتر و با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر خواهد بود، افزود: اربعین حسینی طی این سال‌ها با همه مشکلات پیش رو، اما به دلیل مردمی بودن پیاده روی اربعین حسینی هر سال از سال قبل پرشورتر و با حضور بیشتر زائران اربعین حسینی برگزار شده است.

فرماندار کاشان در ادامه به برگزاری مردمی پیاده روی اربعین حسینی تأکید کرد و اظهار داشت: مردمی بودن پیاده روی اربعین حسینی طی این سال‌ها سبب شده تا خدمات به زائران با کیفیت‌تر و تخصصی‌تر و روان‌تر باشد.

محمد فشارکی گفت: امروز در مسیر پیاده روی اربعین حسینی همه نوع خدمات تخصصی به زائران به صورت خودجوش و مردمی و با عشق و علاقه به زائران حسینی داده می‌شود و هیچگونه کمبودی احساس نمی‌شود.

به گفته وی در ایران اسلامی هر کجا مردم وارد میدان شدند و حضور مردم چشمگیر بوده است و نقش آفرینی بیشتری داشتند، دستاورد‌های بهتر و اثرگذاری بهتری داشته است و کار‌های ماندگاری انجام شده است.

فرماندار کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهان ایشان، گفت: آیت الله رئیسی پستی را با عنوان دستیار مردمی سازی دولت در فرمانداری‌ها تعریف کرد تا بخشی از کار‌های دولتی را به مردم واگذار کند تا مردم و دولت در یک مجموعه همراه و همگام با یکدیگر باشند.

وی ادامه از انتخاب دستیار فرماندار در امور مردمی سازی دولت در شهرستان کاشان با هدف مردمی سازی دولت در فرمانداری خبرداد و افزود: یکی از موضوعات مردمی کردن و مردمی سازی دولت موضوع پیاده روی اربعین حسینی است.

محمدی فشارکی همچنین توزیع اقلام برای موکب‌های اربعین را بدون مشکل دانست و بیان اینکه در این زمینه هیچگونه کم و کسری وجود ندارد افزود: مشکل در توزیع اقلام موکب‌های اربعین حسینی وجود ندارد و مشکل تنها در نظام توزیع است.

به گفته وی کمبود برخی اقلام در سطح کشور صحت ندارد و تنها یک عملیات روانی و جنگ شناختی است سبب هجوم افراد برای تهیه یکی از انواع اقلام می‌شود و مشکل ساز می‌شود.

وی ادامه داد: ضعف ما تنها در نظام توزیع عادلانه و منصفانه ستاد استانی و کارشناسی تنظیم جداول و توزیع شهرستانی استان است که یا با تاخیر است و یا عدم اطلاع از نیاز شهرستان در استان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات