۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۶۲۱۵۱
مخبر:

شهیدرئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد

شهیدرئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد
سرپرست ریاست جمهوری در جلسه امروز هیات دولت، گفت: یکی از خصوصیات شهید رئیسی این بود که همیشه در دسترس بود، شهید رئیسی توانست مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه بیاورد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در جلسه امروز هیات دولت، گفت: یکی از خصوصیات شهید رئیسی این بود که همیشه در دسترس بود، شهید رئیسی توانست مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه بیاورد.

مخبر در ابتدای گزارش عملکرد خود، گفت: رهبر انقلاب مکرر به قوای دیگر در پشتیبانی از دولت تذکر می‌دادند و توصیه پشتیبانی می‌کردند و من در جریان آن هستم. این یک پشتیبانی بود که فوق‌العاده در موفقیت دولت موثر بود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: همه ما به نعمت ولایت فقیه و رهبری اعتقاد داریم اما وقتی یک چیزی ملموس شد انسان حس دیگری پیدا می‌کند در همین قضیه‌ای که اتفاق افتاد آن شبی که هنوز مشخص نبود که اتفاق چیست وقتی محضر آقا رسیدیم آقا فرمود امیدوارم انشالله اتفاق خاصی نیفتاده باشد اما اگر هم افتاد چند موضوع را فرمودند.

مخبر عنوان کرد: من به عنوان کسی که بعد از این قضیه باید اداره کشور را به کمک شما انجام می‌دادیم وقتی به محضر ایشان رفتم و وقتی برگشتم مدیر دیگری شده بودم، مدیری شده بودم که با توجه به این بحران‌ها و مسائلی که پیش آمده بتوانیم کشور را به شکلی اداره کنیم که آسیبی به کشور نرسد، دستاوردهای شهیدمان خدشه‌دار نشود و هر چقدر فکر می‌کردم که اگر ما این کانون پشتیبانی را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد.

وی افزود: ما قبلا هم این مسائل را به صورت تاریخی داشتیم در جریان شهادت ۷۲ تن و در جریان شهادت شهید رجایی و شهید باهنر هم امام(ره) کشور را اداره کرد. الان هم در واقعه‌ای که اتفاق افتاد انصافا شخص آقا کشور را اداره کرد ما هم در حقیقت مجری بودیم و تدابیر و تذکرات آقا را دنبال می‌کردیم و این تصور که کشور را در این دو ماه ما اداره کردیم نبود کشور توسط مقام معظم رهبری در این مدت اداره شد آنجایی که قوت دارد مربوط به ایشان بود و بعضی جاها ما ضعف‌هایی داشتیم و نمی‌توانستیم به آن چیزی که مدنظر آقا بود عمل کنیم و حقیقتاً باید شکر نعمت رهبری را داشته باشیم و تشکر جدی از محضر ایشان داریم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: نکته دوم مردم هستند یکی از هنرهای بسیار بزرگ شهید آیت‌الله رئیسی این بود که توانست مردم را پشتیبان دولت به صحنه بیاورد. در قضیه هکی که در پمپ بنزین‌ها اتفاق افتاد اگر مردم به رئیس جمهور علاقه و اطمینان نداشتند و امیدوار نبودند تمهیداتی بود که دشمن برای شورش در کشور تدارک دیده بود و مردم همکاری کردند و هیچ اتفاقی نیفتاد.

مخبر ادامه داد: در قضیه کرونا وقتی قضیه داشت جمع می‌شد در دولت رئیسی در ارتباط با کرونا آن کسی که توانست تزریق واکسن را از روزی 20 هزار به یک میلیون و نیم ، دو میلیون برسد مردم بودند که به کمک آمدند و ما واقعاً باید قدردان این مردم نجیب و خوب و دلسوز و ولایتمدار نظام‌دوست باشیم و امیدواریم خداوند این نعمت را پشتیبانی این نظام نگه دارد.

وی با تشکر از اهالی رسانه، افزود: اصحاب رسانه فوق‌العاده به ما کمک کردند؛ حتی آنهایی که منتقد بودند. البته آنهایی که تخریبی بودند جای خود را دارند و در اقلیتند. 

مخبر تاکید کرد: عمده رسانه‌ها در خدمت دولت بودند و واقعاً کمک می‌کردند. شخص آقای رئیسی در هیچ رسانه‌ای گفته نمی‌شود مگر اینکه رئیس جمهور بر سر آن حساس می‌شد و در صورت صحت، بالفور دستور اقدام میداد.

ارسال نظرات