۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۶۲۱۷۶

همکاری کارفرمایان با اتباع بیگانه غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود

همکاری کارفرمایان با اتباع بیگانه غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود
جانشين فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هرگونه بکارگيری اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت های خريداری اتباع از مصاديق عمل مجرمانه تلقی شده و تمامی مردم بايد از اين دست اقدامات خودداری کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار قاسم رضايی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوين، اظهار کرد: قزوين استانی انفلابی است که حدود ۳ هزار شهيد تقديم انقلاب کرده و مردم اين استان همواره پاسدار خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به مراسمات و رخدادهای مهم کشور در ماه های اخير، افزود: مديريت انتظامی همه مراسمات در کنار مديريت بر ناهنجاری های اجتماعی بر عهده پليس بوده و ما شاهد موفقيت مجموعه انتظامی به ويژه در استان قزوين بوديم که با همکاری و همراهی مردم در تمامی اين مراسمات به وقوع پيوست.

جانشين فرمانده کل انتظامی کشور مقابله با عرضه مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادين متجاهر را جز دغدغه های مهم مردم و پليس خواند و ادامه داد: پليس با تمام قوا پای کار بوده و علاوه بر اين جرائم، موضوعاتی چون پيشگيری از وقوع و کشف سرقت ها که استان قزوين اقدامات مطلوبی در اين خصوص داشته نيز از اولويت هاي مهم پليس است.

وی ادامه داد: از موضوعات مهم و اساسی در استان قزوين مساله نگهداری و حمل سلاح غيرمجاز می باشد که با توجه به خسارات و صدمات جبران ناپذير ناشی از اين موضوع، جمع آورب سلاح های غيرمجاز نيز به طور جدی در دستور کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

سردار رضايی با اشاره به اينکه پليس با اقدامات سلبی طرح جمع آوری سلاح غيرمجاز را اجرایی کرده و ديگر نهادها به ويژه رسانه ها نيز بايد با فرهنگ سازی و اقدامات ايجابی در اين خصوص وارد عمل شوند، از مردم خواست ضمن تحويل سلاح های غيرمجاز خود به پليس، هرگونه اطلاعاتی که در اين خصوص دارند را از طريق پل ارتباطی ۱۱٠ و ۱۹۷ به پليس اطلاع دهند.

اين مقام انتظامی تاکيد کرد: بايد به نقطه ای برسيم که دارندگان سلاح غيرمجاز از اين اقدام مجرمانه خود احساس ناامنی کنند، نه اينکه هنجارشکنان بخواهند با تامين اين سلاح ها فرصت قدرت نمايی و ايجاد مزاحمت برای مردم و جامعه را پيدا کنند.

وی با اشاره به حضور اتباع بيگانه و تهديدات موجود در اين خصوص براي هر کشوری، تصريح کرد: ورود غيرمجاز اتباع در قانون جرم انگاری شده و آن دسته از اتباعی که مدت اقامت آن ها نيز به پايان رسيده شامل اين موضوع بوده و مي بايست ضمن شناسايی در کوتاهترين زمان به کشور خود منتقل شوند.

سردار رضايی تاکيد کرد: هرگونه بکارگيری اتباع غيرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو يا املاک به دليل محدوديت هاي خريداری اتباع از مصدايق عمل مجرمانه تلقي شده و تمامی مردم بايد از اين دست از اقدامات خودداري کنند.

وي با بيان اينکه اتباع غيرمجاز می توانند از طريق معرفی خود به اردوگاه هايی که به اين منظور پيش بيني شده به کشور خود بازگردند، عنوان کرد: هماهنگی های ديپلماسی با کشورهای همسايه در اين خصوص انجام شده و پليس با جديت تمام اين ماموريت را به عنوان برخورد با يکی از جرائم مشهود رصد و مديريت خواهد کرد.

جانشين فرمانده کل انتظامی کشور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات هوشمندانه پليس در مرزبانی کشور در برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر بيان کرد: از ديگر ماموريت های مهم و پيش روی مجموعه انتظامی، اربعين اباعبدالله الحسين(ع) و سفر عاشقان حسينی براي زيارت عتبات و عاليات می باشد که اقدامات ويژه ای برای هماهنگی با پليس عراق انجام شده و ما عاشقانه آماده خادمی در اين مراسم شکوهمند مذهبی و بين المللی هستيم.

وی با بيان اينکه علاوه بر گذرنامه های عادي، گذرنامه هايی با اعتبار ۲ ماهه ويژه اربعين در نظر گرفته شده و تمامی تلاش برای سهولت سفر زائران در دستور کار قرار دارد، از مردم خواست به منظور کاهش بار ترافيکی تا حد امکان از پايانه های عمومی برای سفر به مرزها استفاده کرده و در کنترل ترافيک با پليس همکاری کنند.

سردار رضايی در پايان اقدامات انتظامی در استان قزوين را مثبت ارزيابي کرده و اظهار کرد: اگر مقرر باشد اقدامات انتظامی در استان را با نمره مورد ارزيابی قرار دهيم، استان قزوين حائز نمره مطلوبی در اين خصوص خواهد بود.

ارسال نظرات