۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۶۲۲۴۸
آیت‌الله صدیقی:

قوای سه‌گانه، کمیته مشترک تشکیل دهند

قوای سه‌گانه، کمیته مشترک تشکیل دهند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم تعامل و همکاری همگانی با دولت جدید تاکید کرد: باید همه مردم و قوای کشور دست به دست هم داده و کمک کار او باشند و رئیس جمهور منتخب در انتخاب افراد کابینه به معیارهای توصیه شده از سوی رهبر انقلاب اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به ضرورت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا، تامین کننده توشه انسان های مومن است و کسانی که در مسیر تقوا حرکت می کنند، رستگار خواهند شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه را که رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه و بیان می فرمایند باید مراعات شود؛ چراکه سخنان ایشان دارای مبانی فقهی و عقلی و برگرفته از تجربه طولانی، تقوا و علم ایشان است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، همان مطالبات مردم است که ایشان معیارهایی را برای انتخاب وزرا و کابینه هیئت دولت بیان کردند و من در این زمینه نکاتی را مورد توجه قرار می دهم.

جزیره ای عمل کردن قوا، موجب ایجاد اختلاف و اخلال در نظام اسلامی خواهد شد

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند کار مجلس، همیشه سوال کنندگی نیست، بلکه پاسخگو نیز هست و باید مجلس شورای اسلامی هر کاری که می کند در پیشگاه خدا و وجدان خود، پاسخگو باشد و همه قوا با هم همکاری کنند؛ چراکه جزیره ای عمل کردن موجب ایجاد اختلاف و اخلال در نظام اسلامی خواهد شد.

قوای سه‌گانه کمیته مشترک تشکیل دهند

آیت‌الله صدیقی تاکید کرد: باید قوای سه‌گانه کمیته مشترکی تشکیل داده و مشکلات را رصد کنند و با همفکری در این کمیته، قوای سه گانه را کمک کرده و هم افزایی لازم در مدیریت کشور به وجود آید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم تعامل و همکاری همگانی با دولت جدید اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب کسی است که انتخاب شده مردم است و باید همه مردم و قوای کشور دست به دست هم داده و کمک کار او باشند.

وی با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب برای تشکیل کابینه و انتخاب وزرا و نیز اظهارات ولایی رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: باید توصیه های رهبر معظم انقلاب در انتخاب افراد کابینه و وزرا طبق معیارهای بیان شده رهبر انقلاب، عمل شده و رئیس جمهور منتخب قبل از معرفی، افراد را ارزیابی نهایی کند.

باید وزرا و افراد کابینه از بُن دندان به ولایت فقیه و نظام اسلامی اعتقاد داشته باشند

آیت‌الله صدیقی افزود: باید وزرا و افراد کابینه از بُن دندان به ولایت فقیه و نظام اسلامی اعتقاد داشته باشند؛ نه این که در ظاهر بگویند به سخنان رهبر انقلاب عمل می کنیم اما در عمل برخلاف آن عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب به دست رهبر انقلاب اسلامی ابراز کرد: تنفیذ رهبر معظم انقلاب، به معنای مشروعیت بخشی است و مشروعیت آن به این است که نائب امام زمان او را منصوب می‌کند و این افتخاری برای رئیس جمهور است.

ارسال نظرات