۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۶۲۷۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

جنگ بین غرب‌گرایی و تفکر اصیل اسلامی همواره ادامه دارد

جنگ بین غرب‌گرایی و تفکر اصیل اسلامی همواره ادامه دارد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نگذاشتند صدای شیخ فضل الله نوری که مشروطه مشروعه می‌خواست به گوش مردم برسد، گفت: جنگ بین غرب‌گرایی و تفکر اصیل اسلامی همواره ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یادواره شهید شیخ فضل الله نوری و شهدای روحانی شهرستان نور، با اشاره به پیام کوتاه و پرمحتوای آیت الله مکارم شیرازی و ارسال آن به این یادواره و عرض تسلیت شهادت "اسماعیل هنیه" و عزای عمومی، اظهار کرد: این مجاهد چندین نفر از اعضای خانواده و ۶۰ نفر از بستگان خود را در جریان غزه و تجاوزات صهیونیستی از دست دادند، شهادت رئیس شاخص سیاسی حماس برای ما سنگین است و ایشان مهمان ما بود، مهمان ما را در خانه ما به شهادت رساندند.

وی با بیان این که مسلمان مهمان‌نواز و ایرانی ها مهمان‌دوست است، خاطرنشان کرد: در ایام منتهی به اربعین قرار داریم، ان‌شالله خداوند رژیم کودک‌کش صهیونیستی را سرنگون کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که شیخ فضل الله نوری انسانی ناشناخته در دوره خود و حتی امروز است، تصریح کرد: بسیار اتفاق افتاده که دشمنان نمی‌گذارند مردم خادمان راستین را بشناسند و خادم را خائن و بلکه خائن را خادم معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جمله‌ای منتسب به حضرت فاطمه(س) خطاب به امام حسین (ع) که "کشتند تو را اما نشناختند"، ادامه داد: آن روز در حق شیخ فضل الله نوری ظلم شده و عامه مردم اصلا متوجه نشدند که او چه می‌گوید و چه می‌خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان روایتی از امام سجاد(ع) و بیدار شدن پیرمردی به واسطه حرف‌های حضرت در خصوص اهل بیت(ع) و بیدار شدن از خواب غفلت، خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن آن روز آنچنان چهره‌ای از اهل بیت (ع) پیغمبر ساختند که مردم ذهنیتی منفی از این انسان‌های پاک و خادمان راستین داشتند.

امام جمعه ساری گفت: شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری را به جرم طرفداری از استبداد و نظام سلطنت مطلقه و مخالف با جریان جهادی، مشروطه و عدالت‌خواهی متهم کردند در صورتی که با استبداد، دیکتاتوری و نظام سلطنت مطلقه مخالف بود، اصلا نباید حکومت افسارگسیخته و مطلق باشد بلکه باید ملتزم به قانون باشد.

وی گفت: وقتی جریان مشروطه پیش رفت، شیخ فضل الله نوری احساس کرد که عوامل غرب‌گرا و غرب‌زده که امروز هم داریم می‌خواهند در نوشتن قانون دین را کنار بگذارند و جدایی دین از قانون، حکومت و نظام اداره جامعه را رقم بزنند، اینجا بود که عالم دینی و مسلمان قانون‌نویسی در محور قانون خدا را مطرح کرد، مشروطه مشروعه خواست و در دهن تجددگراهای غرب‌زده با الگوگیری از لندن و پاریس زد، بنابراین شیخ فضل الله نوری طرفدار استبداد نبود.

وی عنوان کرد: او زمانی که نزد حضرت عبدالعظیم(ع) تحصن کرده بود قرآن را از جیب خودش بیرون آورد گفت اگر مشروطه مشروعه‌ای باشد که آخوند خراسانی می‌گوید من اولین سرباز آن مشروطه هستم، اما این مشروطه که دین را از حکومت جدا می‌کند آن مشروطه نیست، اما اصحاب رسانه در آن روز نگذاشتند صدایش به جایی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که امروز همه ما وظیفه داریم که منطق، راه و خواسته این شهید بزرگوار را معرفی کنیم، افزود: این روحانی شهید در یک فضای بی‌خبری و نادانی، ناجوانمردانه به شهادت رسید، البته شیاطین می‌دانستند که او چه می‌گوید اما نگذاشتند که مردم بدانند.

وی با بیان این که امام راحل از جریان های مختلف هم کاملاً آگاه بودند و هم انقلاب اسلامی باشکوه ما را با استفاده از آن جریانات مدیریت کرد تا غرب‌زدگان و جریانات تجددگرا فرصت نفوذ را نداشته باشند، تصریح کرد: البته جنگ بین غرب‌گرایی و تفکر اصیل اسلامی همواره ادامه دارد باید حواسمان جمع باشد که این تفکر پیروز نشود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات