۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۶۲۸۸۴
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منطقه کاشان:

فلسفه وجودی ائمه جمعه چیزی جز خدمت به مردم نیست

فلسفه وجودی ائمه جمعه چیزی جز خدمت به مردم نیست
اصفهان – حجت الاسلام حلاجی مفرد با بیان اینکه فلسفه وجودی ائمه جمعه چیزی جز خدمت به مردم نیست بر لزوم ارتباط و تعامل بین مسؤولان و امام جمعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد پیش از ظهر امروز در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان در جلسه شورای اداری که به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه برگزار شد، گفت: فلسفه وجودی ائمه جمعه چیزی جز خدمت به مردم نیست.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه واسطه هستند تا بخشی از نعمت الهی را به خلق الله برسانند و قلوب مردم را شاد کنند، افزود: مردم باید از حداقل‌های زندگی و یک رفاه نسبی در زندگی برخوردار باشند تا از آنها انتظار بندگی و عبودیت به خدا داشت.

حجت الاسلام حلاجی مفرد ادامه داد: مردم از ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها خواستار مطالبه گری از مسؤولان هستند تا مشکلات آنها را حل و فصل کنند.

وی به لزوم ارتباط و تعامل بین مسؤولان و امام جمعه اشاره کرد و بر تقویت تامل بین مسؤولان و امام جمعه تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که مسؤولان نیز شرایط ائمه جمعه را درک کنند و بین آنها یک تأمل قابل قبولی برای تحقق مطالبات مردمی وجود داشته باشد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منطقه کاشان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب می‌تواند منشوری بین ائمه جمعه و مسئولان برای خدمت به مردم باشد و هرکجا این منشور رعایت نشده از فرمایشات ایشان منحرف شده ایم.

حجت الاسلام حلاجی مفرد حضور مدیران و مسؤولان در نماز‌های جمعه را دارای دستاورد‌های زیادی دانست و اظهار داشت: هیچ تاملی سازنده‌تر و موثرتر حضور مسؤولان و مدیران در نماز‌های جمعه نیست.

وی ارتباط مستقیم کلامی خطیب جمعه با مسؤولان در مصلی‌های نماز جمعه و بهره مندی مسؤولان از ثواب نماز جمعه، احترام به امام جمعه و مردم دانست و اظهار داشت: هر چند که در تقدیر از خدمات مسؤولان شاید در برهه‌ای کوتاهی شده، اما باید جدی گرفته شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات