۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۶۲۹۲۳

بزرگترین سفره حضرت رقیه در مشهد اردهال کاشان برپا می‌شود

بزرگترین سفره حضرت رقیه در مشهد اردهال کاشان برپا می‌شود
اصفهان – مدیر مجمع خادمان حضرت رقیه(س) از برپایی بزرگترین سفره حضرت رقیه(س) در آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، یاسین علوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سفره جهانی حضرت رقیه (س) با دبیری حیدر منیری از دهه فعالیت خودش را آغاز کرد، گفت: سفره حضرت رقیه امسال برای هفتمین سال است که در ۱۵۰ نقطه در سراسر کشور و ۱۰۰ نقطه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سفره حضرت رقیه در کربلامعلی، مدینه منوره، کاظمین، نجف، سامرا، ملبورن استرالیا، دانمارک، کانادا، فرانسه، سوئد، لندن، سوریه، رومانی، بحرین برگزار می‌شود، افزود: در ایران استان‌های مختلف کشور از جمله مشهد مقدس، قم، شیراز، تهران و استان اصفهان برگزار می‌شود.

علوی یادآور شد: حکومت سعودی و تفکرات تکفری و سلفی تصورشان این بود که برگزاری این مراسم‌ها در مدینه منور غیرممکن است، اما چندین سال است سفره حضرت رقیه(س) در مدینه منور با حضور چهره‌های شاخص مذهبی و هنری و رسانه ملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه برگزاری سفره حضرت رقیه(س) در کاشان و مشهد اردهال، گفت: امسال برای سومین بار سفره حضرت رقیه(س) در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال برگزار می‌شود، سه متوالی نیز در آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار شد، قبل از آن نیز درحرم حضرت زینب خاتون و امامزاده عبدالله استان مرکزی و در ادامه در امامزاده‌های دلیجان و امسال برای سومین سال در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) در کربلای ایران مشهد اردهال برگزارمی شود.

مدیرمجمع خادمان حضرت رقیه(س) با اشاره استقبال خوب مردمی از سفره حضرت رقیه(س) در منطقه مشهد اردهال کاشان، گفت: سال گذشته با وجود اینکه سفره حضرت رقیه(س) اواسط هفته در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، اما بیش از یکهزار پذیرایی استقبال کردند.

علوی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود ۳ هزار نفر در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) از سفره حضرت رقیه(س) بهره‌مند شوند، ابراز امیدواری استقبال بیش از پیش بینی‌های انجام شده از سوی مسؤولان، اهالی رسانه، فرهنگیان، هنرمندان و مردم منطقه کاشان بزرگ باشد.

وی  هدف از سفره حضرت رقیه(س) در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال را غربت زدایی از این امامزاده واجب التعظیم و معرفی ایشان به مردم سراسر کشور دانست و ابراز امیدواری کرد از شهرستان، شهر‌های تابعه و مناطق این شهرستان نیز در برگزاری این برنامه شاخص کشوری کمک و همکاری کنند.

به گفته وی بیشتر مخارج و هزینه‌های سفره حضرت رقیه(س) از طریق کمک‌های مردمی و خیرین و محبان به اهل بیت(ع) و حضرت رقیه(س) تامین می شود.

علوی یادآور شد: سفره حضرت رقیه(س) جمعه ۱۹ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مشهد اردهال کاشان، آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) با حضور دختران ۳ تا ۷ سال برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات