۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۶۲۹۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اربعین تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام است

اربعین تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اربعین تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام است، گفت: غرب لذت را در سود بردن شخصی، اما اربعین لذت را در سود رساندن به دیگران می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر امروز در جمع موکب داران شهرستان کاشان، گفت: اربعین تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اربعین تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام است، افزود: غرب برای خودش شاخصه‌هایی دارد و تمدن بزرگ اسلامی نیز برای خودش شاخصه‌هایی دارد که یکی از شاخصه‌های تمدن غربی حرص و طمع است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: تمدن غرب معتقد به تولید حداکثری و حرص و طمع با هدف سودآوری شخصی و لذت است حتی اگر به ضرر و نابودی بقیه تمام شود.

به گفته وی تمدن اسلامی بر حداکثر تولید همراه با قناعت در مصرف و ایثار و از خود گذشتگی نسبت به دیگران تأکید دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: از یک فیلم ساز غربی برای تولید فیلم اربعین حسینی دعوت شد، اما ایشان اذعان داشت در صورت تهیه فیلم غربی‌ها اجازه اکران آن را نمی‌دهند، چرا که در صورت اکران آن فروپاشی تمدن غرب حتمی است، چون غرب لذت را در سود بردن شخصی، اما اربعین لذت را در سود رساندن به دیگران می‌داند.

وی در ادامه با اشاره هزینه کردن در راه امام حسین(ع) از راه‌هایی مختلف، اظهار داشت: کمک برای امام حسین(ع) از هر طریقی که همراه با اخلاص و برای رضایت خدا باشد قابل قبول است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یک انفاق در راه امام حسین هم سود مادی، هم ترفیع درجه و از آن بالاتر رضایت خدا و دعای پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم تکریم زائران اربعین حسینی تأکید کرد و ابراز داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید، هرکس مومنی را خوار کند ما را خوار کرده و حرمت ما را نگه نداشته است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات