۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۶۳۱۲۲
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کاشان:

۲ هزار خادم در مواکب کاشان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند

۲ هزار خادم در مواکب کاشان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند
اصفهان – عبدالرحیمی تعداد خادمین مواکب شهرستان کاشان را حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: فعالیت مواکب از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور «۱۰ صفر تا ۲۰ صفر» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، غلامعلی عبدالرحیمی سه شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت رسمی مواکب کاشان در کربلا معلی از ۲۵ مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: کاشانی‌ها امسال نیز به مانند سال‌های گذشته خدمتگزار زائران پیاده روی اربعین حسینی هستند.

وی از فعالیت ۱۷ موکب از شهرستان کاشان در ایام اربعین حسینی برای پذیرای زوار امام حسین (ع) خبر  داد و افزود: امسال برای دهمین سال متوالی موکب‌های کاشانی در عتبات عالیات میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود. 

به گفته وی مواکب شهرستان کاشان در مرز مهران و شهر نجف، در مسیر پیاده روی نجف کربلا و در شهر کربلا مستقر می‌هستند.

عبدالرحیمی با اشاره به خدمات دهی مواکب در بخش‌های مختلف گفت: با توجه به گرمای هوا، امسال تمرکز همه مواکب بر رعایت اصول بهداشتی در موکب بوده و با استقرار ناظر بهداشتی و پزشک در مواکبی که اسکان دارند به این امر توجه ویژه خواهند داشت.

وی ظرفیت اسکان روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر پذیرایی در سه وعده غذایی با بیش از ۸۰ هزار پرس، بیش از ۴۰ هزار قرص طبخ نان روزانه، توزیع میان وعده‌های سرد و گرم، میوه، آب میوه، بستنی، توزیع آب خنک و دوغ را از جمله مواردی اعلام کرد که مواکب کاشانی پیش بینی کرده اند.

عبدالرحیمی همچنین تعداد خادمین مواکب شهرستان کاشان را حدود ۲ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه شروع فعالیت مواکب از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور «۱۰ صفر تا ۲۰ صفر» است، گفت: زائران اربعین حسینی برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در این بازه زمانی به مواکب برسند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات شهرستان کاشان همچنین از فرماندار رئیس ستاد اربعین شهرستان و اعضای این ستاد برای ارائه تسهیلات سفر زائران اربعین تقدیر و تشکر کرد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات