۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۶۳۱۲۶

درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران برای خویشتنداری

درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران برای خویشتنداری
وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با علی باقری ضمن درخواست از ایران برای خویشتنداری، گفت: اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دیوید لامی وزیر امور خارجه انگلیس سه‌شنبه ۱۶ مرداد در تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه درخصوص تحولات منطقه خاطرنشان کرد: اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه که تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی پس از آن تجاوز به حریم ایران و به شهادت رساندن مهمان رسمی ایران شهید هنیه از جدیدترین مصادیق آن است، تنها عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

باقری تصریح کرد: پس از وقوع جنایت رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و نقض امنیت ملی ایران و نیز نقض ثبات منطقه، طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی عدم محکومیت این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، اولین فرصت دیپلماسی را تباه کردند. این در حالی است که انسداد مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدامات تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

هیچ کشوری در قبال صیانت از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مماشات نمی‌کند

سرپرست دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در قبال صیانت از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود مماشات نمی کند.

باقری تصریح کرد: آمریکا و چند کشور اروپایی عضو شورای امنیت که در برابر انجام مسؤولیت شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با عامل بی‌ثباتی و‌ ناامنی در منطقه مانع‌تراشی کردند در برابر شرارت‌های تنها موجود شرور منطقه مسؤولیت دارند.

درخواست انگلیس از ایران برای خویشتنداری

دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس نیز در این گفت‌وگو ضمن درخواست از ایران برای خویشتنداری، گفت، اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز  نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.

علی باقری پیش از این از این تماس تلفنی خبر داده و گفته بود در پاسخ به تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس تأکید کردم بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات رژیم اسرائیل باعث جری‌تر شدن این رژیم در تداوم جنگ و خونریزی و تسری بی‌ثباتی و ناامنی در سطح منطقه شده‌ است.

ارسال نظرات