۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۷۶۳۲۶۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری بررسی کرد؛

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه در ایران

اهداف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه در ایران
تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) گفت: اسرائیل می داند دست به چه اقدام خطرناکی زده است چراکه انتقام جمهوری اسلامی حتمی خواهد بود اما علل ترور شهید هنیه را باید در شکست های ده ماه گذشته آنان در غره جست و جو کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) در نشست حیات طیبه با اشاره به علل ترور شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم غاصب صهیونیسیتی در تهران گفت: اسرائیل خودش می داند دست به چه اقدام خطرناکی زده است چراکه انتقام جمهوری اسلامی حتمی خواهد بود اما علل آن را ابتدا در شکست های ده ماه گذشته آنان در غره پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی ابتدا از نظر امنیتی اسرائیلی ها را شکست داد چرا که آنان ادعا دارند همه منطقه خاورمیانه در تسلط کامل خود دارد اما در یک غافلگیری مورد حمله قرار گرفتند و نتیجه آن کشته شدن چهارصد نظامی صهیونیستی و اسیر شدن تعداد زیادی از آنان بود و این به لحاظ امنیتی حیثیت کامل اسرائیل را از بین برد.
 
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار داشت: شکست بعدی آنان از نظر نظامی بود چرا که بعد از ده ماه که وارد غزه شدند حتی یک سوم آن را نتوانستند اشغال کنند و فقط هوایی آن جا را بمباران می کنند ولی از نظر زمینی هیچ پیشرفت نداشته اند و همین موضوع حیثیت نظامی آنان را فروریخته است.
 
وی افزود: شکست سوم اسرائیل از حیث سیاسی بود به این دلیل که غربی ها اسرائیل را نمونه یک کشور دموکرات که تمامی قوانین حقوق بشری را رعایت می کند معرفی می کردند اما با این وقایع و جنایاتی که مرتکب شدند چهره دروغین آنان فروپاشید و ماهیت جعلی این رژیم پیدا شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری یادآور شد: در دنیا می بینیم که علیه جنایات اسرائیل دست به اعتراض می زنند و حتی در آمریکا و انگلیس مردم راهپیمایی میلیونی در محکومیت اسرائیل شکل می گیرد و این نشان از شکست چهره دروغین سیاسی اسرائیل است.
 
وی اذعان نمود: اسرائیل در حوزه اقتصاد شکست خورد و می بینیم این رژیم که اقتصاد مطرحی در دنیا داشت به اعتراف خودشان کاملا فلج شده و ارزش پول آن ها نیز سقوط می کند و مهاجرت معکوس شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به علل ترور فرماندهان مقاومت گفت: اسرائیل از نظر امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دچار فروپاشی شده است و شکست هایی که خورده غیرقابل ترمیم است و این احتمال را برای ترور فرماندهان مقاومت می توان بررسی کرد که اسرائیل برای فرار از باتلاق غزه است و می خواهد با این ترورها در ظاهر خود را پیروز جلوه دهد و بعد عقب نشینی کند.
 
تولیت حرم شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: یک احتمال دیگر پیرامون انجام ترور شهید هنیه این است که چون می‌دانند با انجام ترور در تهران بی شک جمهوری اسلامی پاسخ می‌دهد می خواهد درگیری اصلی را به سمت دیگر بکشاند و افکار عمومی را به نقطه دیگری متمرکز کند و بدون سر و صدا خودش را بیرون بکشد بدون این که به شکست اعتراف کند.
 
وی افزود: البته جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی بسیار هوشیارانه عمل می کنند و در دام آن ها قرار نمی گیرند و یقینا رژیم صهیونیستی در همان باتلاق بیشتر فرو می‌رود و در باتلاقی که مقاومت برای آنها طراحی کرده فرو خواهد رفت.
ارسال نظرات