۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۳۴۵
آیت الله حسینی بوشهری در بازدید از خبرگزای رسا:

لزوم تبیین خدمات گسترده حوزه و روحانیت در جامعه/ خبرنگاران فرهنگ اسلام و انقلاب را به دنیا منتقل کنند

لزوم تبیین خدمات گسترده حوزه و روحانیت در جامعه/ خبرنگاران فرهنگ اسلام و انقلاب را به دنیا منتقل کنند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دشمنان با همه امکاناتشان به میدان آمده اند تا روایت خود را غالب بر روایت ما کنند، بر لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به مناسبت روز خبرنگار در جریان بازدید از خبرگزاری رسا، در نشستی صمیمی با عوامل این رسانه حوزوی، ضمن تشکر از خبرگزاری رسا و فعالیت های این رسانه حوزوی و تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه اظهار داشت: فرصتی که برای من به مناسبت روز خبرنگار حاصل شد، از حضور در خدمت دوستان عزیزِ پرتلاش، خستگی ناپذیر، آرمان گرا، هدفمند و دغدغه مند در خبرگزاری رسا، خدای بزرگ را سپاسگزار هستم.

وی افزود: بیان دغدغه مندی های ارزشمند مدیرعامل خبرگزاری رسا را شنیدم و امیدوارم تک تک این دغدغه هایی که دور از دسترس نبوده و دست یافتنی است، همه ما به آن نائل آییم و آنچه که وظیفه حوزوی، دینی، اخلاقی و انسانی ما در جهت ارتقای حوزه مقدسه که میراث کهن ما می باشد به آن عمل کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایام مصیبت و اسارت اهل بیت(ع) و اربعین حسینی ضمن تسلیت این ایام بیان داشت: با صدای رسا به اباعبدالله الحسین(ع) عرض می کنیم که ای کاش ما جزو سربازان حضرت بودیم؛ اما بنده خودم را گاهی این گونه قانع می کنم که اگر آن روز نبودیم، امروز هستیم و می توانیم پرچمی را که امام حسین(ع) بلند کرده است را با خبررسانی درست با استفاده از ظرفیت خبرنگاران علاقه مند خود که عاشقانه خدمت می کنند، این پرچم را تا دامنه قیامت برافراشته نگه داریم.

لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز ۱۷ مردادماه که به روز خبرنگار نامگذاری شده است اظهار داشت: این روز بهانه ای است تا ما به اندازه توانمان به این عزیزان خداقوت عرض کنیم و جا دارد این پیام را به همه خبرنگاران کشور و به همه کسانی که به دنبال حقیقت بوده و در راستای ترویج اسلام ناب و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و در این راستا تلاش و کوشش می کنند، این روز را تبریک عرض کنیم.

خبرنگاران و خبرگزاری ها باید فرهنگ اسلام ناب و ارزش های انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل کنند

وی افزود: خبرنگاران و خبرگزاری ها باید فرهنگ اسلام ناب و ارزش های انقلاب اسلامی منطبق با سیره امامین انقلاب اسلامی را به هر قیمتی که شده به دنیا منتقل کرده و برسانیم؛ ولو این که خبرنگاران ما در دفاع مقدس به شهادت برسند و یا حدود 160 خبرنگار در غزه شهید شده و شهید راه دفاع از مظلومیت مردم فلسطین شوند.

خبرنگاری، هنر و تعهد و مسئولیت است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: خبرنگاری یک حرفه، هنر، تعهد و مسئولیت و فن است که در مسیر اعتلای اهداف انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) گام بر می دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ابراز کرد: خداوند رسالت پیامبر اکرم را تبیین، عنوان می دارد؛ چراکه هر کاری در جامعه با هر عظمتی که دارد؛ اگر درباره آن تبیینی صورت نگیرد، این کار با همه اهمیتی که دارد، ناشناخته می ماند و اگر ناشناخته بماند، مخاطبان جامعه به خاطر عدم اطلاع به عنوان سرباز جبهه دشمن ظاهر شده و اتخاذ نظر و موضع می کنند.

وی افزود: تا زمانی که جبهه خودی وجود دارد و این جبهه، دست توانای تبیین را می تواند در دست داشته باشد، باید عرصه را برای جبهه غیرخودی تنگ کنیم و بُعد دشمن شناسی را هم در حوزه های علمیه و هم در سطح جامعه تقویت کنیم.

لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه

امروز جنگ رسانه ای بستر جنگ نظامی را فراهم می کند

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: متاسفانه امروزه مشکلی که جامعه ما با آن دست به گریبان است، این نیست که مسائل به پیش نمی رود؛ بلکه مشکل این است که دشمن ما، آنچنان صحنه آرایی کرده و فضای جامعه را ملتهب و غبارآلود می کند که جامعه ما، میان سخنان دوست و حرف های دشمنان، فرقی نگذاشته و بلکه گاهی از اوقات، جاذبه حرف دشمنان برای مردم بیش از جاذبه سخنان خودی است و این به خاطر آن است که خودی ها، در میدانی که باید حضور پیدا کرده و با سنگرگیری، مسائل را تبیین کرده و جهت دهند، حضور نداشته و یا حضور کم فروغی دارند اما دشمنان با همه امکاناتشان به میدان آمده اند تا روایت خود را غالب بر روایت ما کنند.

وی ابراز کرد: امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که قبل از آن که تسلیحات و مهمات تاثیرگذار باشند، قبل از آنها جنگ رسانه ای بستر جنگ نظامی را فراهم می کند که این نشان از اهمیت رسانه در جهان است و دشمنان با ابزار رسانه، ملت ها را این چنین توجیه می کنند که آنچه ما انجام می دهیم، همان چیزی است که باید انجام شده و رخ دهد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: گاهی از مواقع، لازم است در سطح حوزه های علمیه نیز روشنگری کرده و آن فضایی را که دشمن دوست می دارد، تبدیل به فضایی کنیم که در حقیقت، مسیر حوزه های علمیه براساس آن فضا باید حرکت کند. مسیر بزرگان و علمای سلف، فقها و شخصیت های برجسته ما که این مسیر را رفته اند تا ما توانستیم تا به امروز شاهد وجود و بقای دین و دیانت در جامعه اسلامی باشیم.

علما و بزرگان گذشته، رسانه ای که امروزه در اختیار ماست را نداشتند

وی خاطرنشان کرد: علمای گذشته در آن زمان، رسانه ای که امروز در اختیار ما است را نداشتند؛ اما با همان بضاعت و امکانات کم و محدود خود، به خاطر عشق و علاقه، ایمان و خداباوری که در وجود آنان موج می زد، اگر یک فتوای یک خطی مثل فتوای میرزای شیرازی صادر می کردند، همان فتوای یک خطی می توانسته تحولی عظیم در جامعه آن روز به وجود آورد و پیر استعمار یعنی انگلیس را از کاری که انجام داده است، پشیمان کند.

لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تبیین و روشنگری در جامعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها این مطلب را فرمودند که کار دشمنان این است که کارهای بزرگ ما را کوچک جلوه داده و کارها و ضعف های کوچک ما را بزرگ نمایی کند. ما باید دقیقا در جهت عکس کار دشمنان، حرکت کرده و با تقویت کارهای بزرگ خود، نقطه ضعف های خود را با بهره گیری از علما و صاحبان فن و تخصص جبران کنیم. 

لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه

وی رجوع به زندگی علمای سلف را تابلوی تمام نمای حرکت رو به جلوی طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه عنوان و بیان داشت: علمای گذشته ما ساده زیست بودند و حرکت های استواری داشتند. به موقع در مسائل ورود پیدا کرده و در مقابل هجمه های دشمنان لباس رزم پوشیده و به میدان می آمدند؛ چنانکه در زمان 8 سال دفاع مقدس علمای ما در کنار رزمندگان ایستاده و گفتند «درست است که رسالت ما مرزبانی از فکر و اندیشه است؛ اما وقتی نیاز باشد، ما مرزبان جغرافیای کشور نیز خواهیم بود».

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: علمای ما در جبهه ها خود را روی مین می انداختند تا پیشمرگ رزمندگان شده و راه برای دیگران باز شود. باید این خدمات و جانفشانی های روحانیت به خوبی و گسترده به تصویر کشیده شده و در جامعه تبیین و روشنگری شود و در مقابل هجمه سنگین دشمنان علیه دین و روحانیت با بازخوانی جدید، با آن مقابله کرده و خدمات را به افراد جامعه منتقل کنیم.

لزوم بازخوانی گسترده خدمات روحانیت و حوزه های علمیه در جامعه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ، خبرگزاری رسا را مصداق شجره ارزشمندی عنوان کرد که ریشه دوانده و برگ و شاخه های آن به سمت آسمان رفته و در مسیر حرکت به سمت قله ها قرار گرفته است؛ اگرچه باید روز به روز اقدامات نو و طرح و برنامه های جدیدی را از خبرگزاری های حووزی شاهد باشیم.

 وی افزود: الحمدلله خبرگزاری رسا در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های خود با طرح خوب و با انگیزه به پیش رفته و امیدواریم روز به روز موفق‌تر از گذشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: خوشبختانه فعالیت های خبرگزاری رسا در حوزه های علمیه استان ها و شهرستان های مختلف، گام های رو به جلویی دارد که امیدواریم روز به روز به تقویت فعالیت های آن افزوده شود.

سعید چراغی
ارسال نظرات