۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۶۳۳۶۵

اسرائیل و کابوسی به نام «سنوار»

اسرائیل و کابوسی به نام «سنوار»
بعد از شهادت شهید هنیه رژیم صهیونیستی به خیال خود گمان میکرد که داستان حماس و قهرمان هایش تمام شده است.

یک رزمنده معمولا با خشاب خالی به میدان نمی رود با خشاب اندک هم نمی‌رود، به خصوص اگر جنگی سخت پیش رو داشته باشد، به خصوص اگر جنس خشاب هایش از عقیده باشد، از ایمان باشد.

این حکایت این روز‌های جنگی نابرابر در خطه‌ای از جهان است که مردمانی اندک در برابر ابر قدرت‌های تاریخ ایستاده اند و جهان را در بهت فرو برده اند.

ایستاده اند با خشاب‌هایی از جنس ایمان و چقدر ساده اندیشی است اگر گمان کنیم افرادی که با عقیده شان به میدان آمده اند با شهادت از میدان به در میروند و یا اگر بزرگی از میانشان ترور شد پرچم ایستادگی شان  بر روی زمین می‌افتد.

خیال خوشی که تبدیل به کابوس شد

بعد از شهادت شهید هنیه رژیم صهیونیستی به خیال خود گمان میکرد که داستان حماس و قهرمان هایش تمام شده و میتواند نفسی آسوده بکشد. خیالی خام که البته عمر زیادی به خود ندید و به فاصله چند روز به یک کابوس بدل شد.

یحیی سنوار؛ مردی ۶۱ ساله که حدود ۲۴ سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به اسارت گذرانده است و این اسارت برایش تجربیات بسیاری به همراه داشت تجربیاتی که باعث شد قواعد بازی صهیون‌ها را به خوبی بیاموزد.

یحیی سنوار در طی مدت اسارت خود در زندان‌های صهیونیست‌ها از آن به عنوان یک دانشگاه استفاده کرد و توانست به خوبی بر زبان عبری مسلط شود، زندگی نامه بسیاری از رهبران اسرائیل را به طور کامل مطالعه کند و ساختار جامعه این رژیم را به خوبی بشناسد.

 او علاوه بر پاکسازی جاسوس‌ها و خبرچین‌های اسرائیل از غزه، موفق شده دست اطلاعاتی برتری نسبت به سازمان‌های اطلاعاتی رژیم‎ صهیونیستی داشته باشد و اطلاعات ذی‌قیمتی از دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به‌دست آورد که یکی از دلایل موفقیت عملیات طوفان‌الاقصی نیز بوده است.

او که در محله فقیرنشینی در شهر خان یونس در جنوب غزه متولد شد، در دهه ۱۹۸۰ به حماس پیوست. او در سال ۲۰۱۱ به همراه بیش از ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی دیگر در ازای یک سرباز اسرائیلی که در بازداشت حماس بود، آزاد شد.

 او در دهه ۱۹۸۰ به عنوان مشاور شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس، به شهرت رسید. سنوار به ساخت شاخه نظامی حماس، گردان‌های قسام، کمک کرد و بعدا وظیفه رهبری یک دستگاه امنیت داخلی را بر عهده گرفت که المجد نام داشت و وظیفه آن حذف فلسطینی‌های مظنون به همکاری با اسرائیل بود.

بعد از انتخاب وی به سمت جانشینی شهید هنیه حماس اعلام کرد که یحیی سنوار، یکی از فرماندهان حملات ۷ اکتبر به اسرائیل را به عنوان رهبری شاخه سیاسی این گروه انتخاب کرده است.

 این گروه در بیانیه‌ای تاکید کرد: «انتخاب برادر یحیی سنوار از قلب نوار غزه محاصره شده که در خط مقدم با مبارزان مقاومت و بین فرزندان مردمش در زیر آوار و محاصره و کشتار و گرسنگی حضور دارد، بار دیگر تأکید می‌کند که اهدافی که دشمن با کشتن رهبران به دنبال آن است شکست خورده است.»

 عکس مشهوری نیز که از او منتشر شد سلاح داخلِ عکس مربوط به اسلحه‌ای است که از کمرِ نظامی صهیون باز کرده است.

اسرائیل و کابوسی به نام «سنوار»/ علت ترس رژیم صهیونیستی از یحیی سنوار چیست؟

افسر صهیونیست: اشتباه کردیم هنیه را ترور کردیم تا سنوار رئیس حماس شود

او برای صهیونیست‌ها آن‌قدر ترسناک است که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفته مصمم هستند سنوار را پیدا و حذف کنند تا حماس مجبور شود فرد دیگری را جایگزین او کند.

آژانس رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در واکنش به انتخاب یحیی السنوار به عنوان جانشینی شهید اسماعیل هنیه اعلام کرده بود: این اقدام پیامی برای تل‌آویو بود مبنی بر اینکه او زنده است و فرماندهی حماس در غزه قدرتمند است و همچنان باقی خواهد ماند.  

یک افسر صهیونیستی نیز در واکنش به انتخاب سنوار در توئیتی نوشت: ما اشتباه کردیم هنیه را ترور کردیم تا سنوار رئیس حماس شود.  

نیویورک تایمز نیز تاکید کرد: انتخاب سنوار به عنوان رئیس جنبش حماس نشان می‌دهد که رهبران این جنبش فلسطینی همچنان و بعد از گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ به تصمیم خود برای مبارزه با اسرائیل پایبند هستند.  

یحیی سنوار میتواند معادلات را تغییر دهد

سید عباس موسوی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان جانشین شهید هنیه، ادامه داد: این یک پیام محکم و قوی از سوی حماس به رژیم صهیونیستی بود که یک مجاهد با سابقه به عنوان جانشین شهید هنیه انتخاب شده است. این هشداری به رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی است که تمام قواعد بین المللی را زیر پا می‌گذارد و حتی در ظاهر نیز نمی‌تواند به مسائل دیپلماتیک و صلح تمایل نشان دهد؛ این هشدار به رژیمی است که باب هرگونه گفتگو را بسته است.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز می‌توان یحیی سنوار را به عنوان قدرتمندترین فرد حماس قلمداد کرد گفت: سنوار به عنوان سمبل مبارزه با رژیم اسرائیل در تمام سرزمین‌های عرب منطقه شناخته می‌شود. انتخاب یحیی سنوار در این مقطع زمانی به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه در جایگاه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس یک اتفاق بسیار مهم، تاثیرگذار و تعیین کننده در تحولات سرزمین‌های اشغالی به حساب می‌آید. در این برهه سخت، پیچیده و تعیین کننده‌ای که قرار داریم انتخاب فردی همچون یحیی سنوار که شخصیتی کاریزماتیک و با سابقه‌ای درخشان در مبارزه با رژیم صهیونیستی قلمداد می‌شود، می‌تواند نویدبخش اتفاقات بهتری برای مردم مظلوم و مقاوم فلسطین باشد؛ و در پایان خوب است این جمله فرمانده جدید حماس را بازخوانی کنیم که گفت: صلح و مذاکره درکار نیست یا پیروز می‌شویم یا کربلاء رخ می‌دهد؛ والسلام.

او این را نیز گفته است که من این جمله از امام علی را خوب به خاطرم سپرده ام که گفت: دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست.   در روز اول هیچ کس نمی‌تواند به تو آسیبی برساند و در روز دوم هیچ کس نمی‌تواند تو را نجات دهد...

و این یعنی قدرت ایمان در جنگی نابرابر...

منبع: تسنیم
ارسال نظرات