۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۷۶۳۴۰۰

بیش از ۵۰ درصد از قراردادهای بانکی نهضت ملی مسکن منعقد شد

بیش از ۵۰ درصد از قراردادهای بانکی نهضت ملی مسکن منعقد شد
با وجودی که همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با کندی انجام می‌شود، اما تاکنون بیش از ۵۰ درصد از قرارداد‌های بانکی نهضت ملی مسکن از طریق یک بانک منعقد شده است.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه هایی است که باید دولت آن را دنبال کند چرا که بدون پرداخت تسهیلات امکان ادامه یافتن و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

 در همین زمینه پیش از این ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفته بود: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید بانک ها آن را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در صورتی که همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یابد به طور قطع شاهد تسریع در روند پرداخت تسهیلات ساخت خواهیم بود که این امر به تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

همچنین عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن  با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن  بیش‌ از نیمی از تسهیلات ساخت  از طریق این بانک پرداخت می شود گفت: با پرداخت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن، بیش از هفتاد درصد کل پرداخت انجام شده است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن با وجود اینکه فقط ۳ درصد از منابع مالی شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد؛ ولی توانسته است بیش از ۵۰ درصد قراردادهای منعقده طرح نهضت ملی مسکن را به انجام برساند.

وی  با بیان اینکه تولید در حوزه مسکن به دلیل وجود نیروی کار ماهر، مهندسین متخصص، زمین و ...، ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیاری برای کاهش نرخ بیکاری و تورم و بهبود شاخص های اقتصادی و رشد ‌و توسعه اقتصادی کشور دارد گفت: این بانک  با ارائه تسهیلات برای پیشبرد طرح های نهضت ملی مسکن به ایفای رسالت بزرگ خود می پردازد.

ارسال نظرات