۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۳۴۰۷

قاچاقچیان نقاب طلا با قدمت ۲هزار سال در بوشهر دستگیر شدند

قاچاقچیان نقاب طلا با قدمت ۲هزار سال در بوشهر دستگیر شدند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: یک تیم قاچاق اشیاء عتیقه و تاریخی نقابی با قدمت بیش از ۲هزار سال و ارزش چند ۱۰میلیارد دستگیر شدند.

اسماعیل سجادی‌منش ظهر امروز، یکشنبه، در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و دستگیری قاچاقچیان عتیقه اظهار داشت: اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر با اشراف کامل از تحرکات قاچاقچیان اشیای عتیقه و تحت‌نظر گرفتن مجرمین و رصد اطلاعاتی دقیق با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، این باند را با کمک همکاران انتظامی در حین معامله در استان فارس به دام انداختند.

وی افزود: این تیم با قاچاق اشیاء عتیقه و تاریخی با قدمت بیش از 2 هزار سال از استان‌های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با تلاش و رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) استان بوشهر و حضور به‌موقع نیروهای خدوم انتظامی دستگیر شدند و اشیاء تاریخی به بوشهر عودت داده شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر یکی از اشیاء کشف‌شده از قاچاقچیان را با قدمت بیش از 2 هزار سال اعلام و بیان کرد: این عتیقه نقابی از جنس طلاست که در معامله قاچاقچیان با قیمت چند 10 میلیارد در حال معامله بوده است.

وی ضمن تقدیر و سپاسگزاری از هوشیاری و اشراف اداره‌کل اطلاعات و فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ابنیه‌ها، آثار و اشیاء عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب‌وخاک است و همواره مورد حفاظت همگان قرار دارد.

سجادی‌منش اضافه کرد: بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای جان‌برکف انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در چنگال قانون و دستگاه مقتدر قضایی قرار خواهند گرفت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات