۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۶۳۴۲۳

نشست خبری شهردار قم با اهالی رسانه برگزار شد

نشست خبری شهردار قم با اهالی رسانه برگزار شد
نشست خبری شهردار قم با اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن مرکزی شهرداری قم برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار شهر قم در نشست رسانه ای امروز با اهالی رسانه استان گفت: در برنامه اول شهرداری به مباحث زیرساخت های قم مثل ناوگان حمل و نقل،  محورهای ترافیکی پرداخت شد و در برنامه دوم حرکت از سوی مباحث سخت افزاری به سوی نرم افزاری همچون فضای سبز شهری است.

وی ادامه داد: در بحث ترافیکی ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در ۵ شریان اصلی مد نظر قرار دادیم که تا به امروز ۲۲ مورد به بهره برداری رسیده است.

شهردار قم با بیان اینکه در بدو ورود ۹ نفر از مدیران کارآمد را از اصفهان با خودم به شهر قم آوردم، ابراز داشت: امروز بیشتر نیروهای انسانی ما از نیروها و مدیران کارآمد استان می باشند.

سقائیان نژاد شهرداری قم را در بالاترین انسجام و کارایی برشمرد و اظهار داشت: خللی در جنبه های اجرایی در مدیریت شهرداری نداریم و در انسجام بیرونی نیز ارتباط بسیار خوب و مفیدی را با تولیت اماکن متبرکه، حوزه علمیه و نیروهای انتظامی داریم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به هسته مرکزی شهر داشته‌ایم، عنوان کرد: بودجه اصلی این پروژه‌ها از طریق زمین‌های ۴۸ هکتاری تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز حکم بازنشستگی برای بنده صادر نشده است، یادآور شد: بنده جزء کادر هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و هنوز حکم بازنشستگی بنده در این دانشگاه صادر نشده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بازرسی و دیوان محاسبات، بازنشسته نبودن بنده را تائید می‌کنند، گفت: جوان‌ها موتورهای پیشرفت هستند ولی باید افراد باتجربه در کنار آن‌ها قرار بگیرند.

شهردار قم با بیان اینکه باید نقد به شهرداری منصفانه باشد، عنوان کرد: تخریب با نقد متفاوت است و برخی تخریب‌های ناعادلانه به روند پیشرفت شهری آسیب وارد می‌کند.

وی وضعیت حمل و نقل عمومی قم را در حد مطلوب قلمداد کرد و خاطرنشان داشت: در سال قبل پروژه عماریاسر، شهربازی هفتاد و دو تن، آزاد سازی معابر اطراف قبرستان نو، دروازه ری، چهل اختران به سامان رسید و پروژه های دیگری نیز در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شهردار قم با اشاره به ساماندهی منوریل اذعان داشت: شورای عالی فنی هنوز تعیین تکلیف در موضوع تلفیق مترو و منوریل نکرده اند تا ساماندهی و پایان کار منوریل را اعلام کنیم.

سقائیان نژاد المان های شهر قم را متناسب با شرایط فرهنگی مذهبی قم عنوان کرد و گفت: سعی ما براین است به صورت مناسبتی المان های شهر را با موضوعات ایثار، مقاومت، حجاب، صبر تغییر دهیم و با مشورت هنرمندان و صاحب نظران به دنبال کیفیت بخشی المان ها می باشیم.

وی با اشاره به پارکینگ شرقی حرم مطهر ابراز کرد: این پارکینگ در پنج طبقه که دو طبقه تجاری فرهنگی و سه طبقه پارکینگ احداث خواهد شد و برای عبور و مرور زائران نیز به گونه ای طراحی شده که در کمترین زمان دسترسی به حرم داشته باشند.

ارسال نظرات