۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۶۳۵۱۷

وزرای پیشنهادی در دومین روز بررسی برنامه‌هایشان در مجلس چه گفتند؟

وزرای پیشنهادی در دومین روز بررسی برنامه‌هایشان در مجلس چه گفتند؟
19 وزیر پیشنهادی دولت از صبح امروز در 13 کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، 19 وزیر پیشنهادی دولت از صبح امروز در 13 کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند که در ادامه به جزئیات این جلسات پرداخته‌ایم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر پیشنهادی کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: در گام اول باید ورود اتباع متوقف شود و بعد آن را ساماندهی کنیم و راهکارشان هم برای ساماندهی اتباع بیگانه انسداد مرز بود که گفتند در این زمین برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مؤمنی در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور توضیحاتی داد و به سابقه آشنایی خود از دانشگاه تبریز و از سال‌های قبل با پزشکیان اشاره و تاکید کرد که کسی برای معرفی وی واسطه نبوده و کسی او را معرفی نکرده و از قبل با پزشکیان آشنایی داشته است و کسی توصیه نکرده که وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور معرفی شود و به صورت مستقیم با خود پزشکیان جلساتی داشته و صحبت کرده است.

حدادی: اعضای کمیسیون صنایع بر افزایش سرعت اینترنت تاکید کردند

علی حدادی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن به حضور ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات بررسی شده در این نشست وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات بود که در حال حاضر ۶۰ درصد این شبکه اجرایی شده است و وزیر پیشنهادی نیز تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات باید به صورت کامل اجرایی شود.

حدادی درباره صحبت وزیر پیشنهادی درخصوص فیلترینگ، ادامه داد: اقای هاشمی بیان کرد که براساس سیاست‌های کلی عمل می‌کند.

وی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که مردم از سازوکار فعلی رضایت ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد: اعضای کمیسیون صنایع بر افزایش سرعت اینترنت تاکید داشتند.

وزیر پیشنهادی کار: از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون خبر داد و گفت: جلسه پرچالشی با وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم. مواضع گذشته ایشان مورد اعتراض اکثریت اعضا قرار گرفت.

وی افزود: از جمله از مواضعشان در مجلس ششم نامه مشهور به جام زهر و برخی از نطق‌های ایشان و برخی از مواضع گذشته‌شان در سال‌های پیش در جلسه کمیسیون بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض داشتند.

رضایی بیان کرد: وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفتند که دغدغه شما دغدغه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز بوده است و آنها اعتماد کردند. ایشان یک اشاره‌ای کردند به تجدید نظر در دیدگاه‌هایشان نسبت به گذشته و گفتند که راهی که ما برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بوده است و از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم.اختلافات فکری را باید با هم حل کنیم  و توضیحاتی درباره گذشته خود دادند و گفتند یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی صندوق بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است و یکی از راهکار‌ها تغییر سن بازنشستگی است.

وزیر پیشنهادی بهداشت: ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت کادر درمانی اولویت کاریم است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت در این کمیسیون، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی بهداشت در این جلسه جزئیاتی از برنامه‌های خود ارائه داد و یادآور شد استخدام و بکارگیری فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری، حفظ ارتقای سلامت روانی جامعه و ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت کادر درمانی از اولویت‌های وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه مربوطه بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت در این جلسه به بخشی از سوالات و دغدغه‌های اعضای کمیسیون پاسخ داد، گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت به صورت ویژه به تعرفه‌های پزشکی پرداخت و تورم حاکم در حوزه بهداشت و درمان را تشریح کرد، کیفیت آموزش را در گروی کیفیت سلامت دانست و مقرر شد در جلسه بعدی پاسخگوی بخش دیگر از دغدغه‌های نمایندگان و ارائه برنامه‌های خود باشد تا اعضا بتوانند درباره این وزیر تصمیم گیری کنند.

بیاتی: همتی نظر نسبی کمیسیون امور داخلی را جلب کرد

ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشو با اشاره به دومین روز بررسی برنامه وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: صبح امروز(سه شنبه، 23 مرداد ماه) میزبان عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بودیم که برنامه های وی با توجه به عریض و طویل بودن وزارت اقتصاد، مثبت ارزیابی شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهم موضوعاتی که در برنامه های همتی ارائه شد، عنوان کرد: تحت کنترل درآوردن نرخ ارز، کنترل نقدینگی، ساماندهی وضعیت بانک ها و جلوگیری از خلق پول از مواردی بود که وزیر پیشنهادی اقتصاد در خصوص آن برنامه های خود را ارائه کرد.

وی افزود: در این بین برخی اعضای کمیسیون به سوابق کاری و عملکرد وی در دوران ریاست بانک مرکزی دولت روحانی انتقاد داشتند که همتی از خود دفاع کرد و تقریبا مورد پذیرش نمایندگان واقع شد و در نهایت نیز توانست نظر نسبی کمیسیون را جلب کند.

نظر صد در صدی کمیسیون امور داخلی کشور نسبت به وزیر پیشنهادی دفاع

بیاتی در ادامه به حضور عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اشاره و تصریح کرد: برنامه های عملیاتی مفصل و بسیار خوبی از سوی نصیرزاده ارائه شد که به نظر می رسد توانسته است رأی صد در صد اعضای کمیسیون را جلب کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی: وزیر پیشنهادی اقتصاد قول داد اما راهکار ارائه نکرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گزارش دومین روز از بررسی برنامه‌های وزاری پیشنهادی رئیس جمهور در این کمیسیون، هم‌زمان با سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، عنوان کرد: اولین جلسه امروز کمیسیون با حضور عبدالناصرهمتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برگزار و برنامه‌ها و رویکردهای وی برای اداره این وزارتخانه تشریح شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان کمیسیون مطالبات و پیشنهادات خود در موضوعات مختلف و زیربنایی اقتصاد جامعه، از جمله مسائل مبتلابه بانک‌ها، بازار بورس، تورم، سهام عدالت، صادرات و تجارت، گمرک و ... را طرح و برنامه همتی در این موضوعات را طلب کردند. یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان درخصوص تخصیص ارز نیمایی بود که هم عموم جامعه و هم تجار، بازرگانان و فعالان تجاری کشور را حتی بعد از ثبت سفارش‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی هم که خود بنیانگذار این مقوله‌ در زمان ریاست خود در بانک مرکزی است، توضیحات و دفاعیاتی ارائه کرد، اما قانع‌کننده‌ نبود.

ارسال نظرات