۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۷۶۳۵۵۰
کنعانی:

هتک حرمت مسجدالاقصی اقدامی تحریک آمیز و محکوم است

هتک حرمت مسجدالاقصی اقدامی تحریک آمیز و محکوم است
سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط وزرای کابینه رژیم اسرائیل و شهرک نشینان را اقدامی تحریک‌آمیز در جهت تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه خواند و گفت: سرکردگان این رژیم قصد دارند با جریحه‌دار کردن احساسات دینی مردم مسلمان، بر آتش جنگ‌افروزی‌های خود بدمند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه (سه‌شنبه) ۲۳ مرداد ماه در واکنش به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط تعدادی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان عنوان کرد: تعدی برخی وزرای کابینه رژیم جعلی اسرائیل و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، تجاوزی آشکار به مقدسات اسلامی و حقوق مسلمانان جهان و اقدامی تحریک آمیز در جهت تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه است. 

صبح امروز بیش از ۲ هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شده و به این مکان مقدس یورش بردند. دو وزیر افراطی کابینه نتانیاهو ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی و اسحاق واسرلوف وزیر منطقه الجلیل و النقب و برخی از اعضای تندروی کنست از جمله آمیت هالیوی از حزب لیکود هم از جمله کسانی بودند که در این اقدام هتاکانه حضور ‌داشتند.

کنعانی این اقدام هتاکانه را شدیدا محکوم کرد و  این گونه اقدامات تحریک‌آمیز را مصداق روشن دیگری از اراده صهیونیست‌ها در گسترش تنش و ناآرامی در منطقه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام شرارت‌امیز را نشان دهنده این واقعیت غیرقابل انکار دانست که سرکردگان رژیم اسرائیل قصد دارند با جریحه‌دار ساختن احساسات دینی مردم مسلمان فلسطین و جهان اسلام، بر آتشِ جنگ‌افروزی‌های خود بدمند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خطاب به آمريکا و برخی کشورهای غربی حامی جنایتکاران صهیونیست یادآور شد که اگر در ادعای خود مبنی بر نگرانی از امنیت و ثباتِ منطقه غرب آسیا صادق هستند، هرچه سریع‌تر رژیم جنایتکار صهیونیستی را مهار کرده و به نسل‌کُشی در نوار غزه و ماجراجویی‌های این رژیم یاغی در فلسطین و در سطح منطقه پایان دهند.

ناصر کنعانی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت‌ که این اقدام تحریک آمیز، محکوم است و شایسته واکنش جهانی بويژه دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف اقدامات وحشیانه و ناقض قوانین و مقررات بين‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، مسئولیتی عینی و فوری دارند.

وزارت امور خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای هتک حرمت مسجدالاقصی به دست شهرک‌نشینان و مقامات اسرائیلی را شدیدا محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن نیز به این اقدام هتاکانه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

ارسال نظرات