۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۶۲
مدیر مدرسه تفسیر قرآن حوزه علمیه قم:

فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه باید گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه تفسر قرآن حوزه علمیه قم بر ضرورت گشترش فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه تاکید کرد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مرتضی میر کتولی، مدیر مدرسه تفسیر قرآن حوزه علمیه قم، چهار شنبه شب در سومین همایش اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در محل مدرسه قرآن و تفسیر حوزه علمیه قم، برگزار شد، گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات این مدرسه قرآنی ارائه کرد و گفت: به همت برخی از اساتید حوزه علمیه، ستاد تفسیر حوزه علمیه قم با هدف تربیت اساتید قرآنی و همچنین خارج کردن قرآن از مهجوریت در حوزه های علمیه شکل گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در همین راستا شورای علمی شکل گرفته است و اعضای این ستاد با بحث و بررسی لازم در نشست های مختلف برای پیشرفت برنامه ها و امور قرآنی درحوزه های علمیه برنامه ریزی می کنند.

مدیر مدرسه تفسیر قرآن حوزه علمیه قم اضافه کرد: جلسات ونشست های هماهنگی اعضای ستاد تفسیر حوزه علمیه قم هر دو هفته یک بار برگزار و راهکارهای لازم جهت ارتقا و بهبود کیفیت برنامه های قرآنی در آن به بحث و بررسی گذاشته می شود.

وی در ادامه خواستار بها دادن بیشتر حوزه های علمیه به اساتید تفسیر و قرآن شد و گفت: ما با بهره گیری از رهنمودهای مراجع و بزرگان حوزه سعی داریم در راستای مهجوریت زدایی از قرآن در حوزه های علمیه اقدامات مناسبی انجام دهیم و خوشبختانه مدیر حوزه های علمیه نیز از این موضوع حمایت کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم شناسایی اساتید قرآنی را از دیگر اهداف شکل گیری مدرسه قرآن و تفسیر حوزه علمیه قم دانست و افزود: از ابتدای فعالیت دبیرخانه ستاد تفسیر حوزه علمیه قم تاکنون شصت طلبه که در مقطع تحصیلی خارج حوزه علمیه قم در این مدرسه پذیرش شده و مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه تفسیر قرآن حوزه علمیه قم تاکید کرد: از ابتدای فعالیت ستاد تفسیر حوزه علمیه قم تاکنون بیش از صد نفر از اساتید تفسیر و قرآن حوزه های علمیه را شناسایی کرده ایم.

مسؤول دبیرخانه ستاد تفسیر حوزه علمیه قم در ادامه گزارشی از روند فعالیت های مدرسه قرآن ارائه کرد و گفت: در این مدرسه قرآنی روش های مختلف تفسیر از جمله تفسیر موضوعی و ترتیبی با بهره گیری از اساتید برجسته تفسیر تدریس می شود.

حجت الاسلام میر کتولی در ادامه با بیان اینکه در مدرسه تفسیر و قرآن حوزه علمیه قم، طلاب مباحث تفسیری را مباحثه می کنند تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری سی موضوع قرآنی آماده و در اختیار طلاب قرار گرفت و بیش از دو هزار نفر از مبلغان اعزامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از این برنامه ها استفاده کردند

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه ابراز داشت: امیدواریم با هدایت ها و رهنمودهای مراجع تقلید و علما بتوانیم در راستای مهجوریت زدایی از قرآن در حوزه های علمیه بتوانیم برنامه های خوبی را اجرا کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات