۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۳۶۴۴

تابعیت مضاعف یا دلخوری از فهرست وزرای پیشنهادی/ چرا ظریف در دولت پزشکیان نماند؟

تابعیت مضاعف یا دلخوری از فهرست وزرای پیشنهادی/ چرا ظریف در دولت پزشکیان نماند؟
خروج ظریف از دولت چهاردهم دو فرضیه دلخوری از فهرست وزرای پیشنهادی و تابعیت مضاعف فرزندانش را در پی داشته است.

محمدجواد ظریف که نقش بسزایی در پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشت پس از پیروزی پزشکیان به‌عنوان معاون شورای راهبری منصوب شد.

ظریف در شورای راهبری اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی برای انتخاب وزرا کرد، اما پس از ارسال فهرست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر استعفایش از دولت پزشکیان منتشر شد و در پیامی نوشت که به دانشگاه برمی‌گردد.

خداحافظی از دولت

برخی معتقد بودند که بازگشت ظریف به دانشگاه به این دلیل است که وزرای معرفی شده به مجلس توسط شورای راهبری انتخاب نشده‌اند. ظریف در بخشی از پیامش نوشته بود بار‌ها گفته بودم که انتخاب اعضای دولت حق رئیس‌جمهور است و شورای راهبری و کمیته‌ها نهاد مشورتی هستند. از ایشان سپاسگزارم که این افتخار را به بنده دادند که در این تجربه جدید و ابتکار شجاعانه، مشارکتی داشته باشم.

ظریف و پزشکیان

از دوستانم در کمیته‌ها و شورای راهبری نیز سپاسگزارم که چهار هفته شبانه روز کوشیدند و بیش از هزار نامزد را بررسی کردند، تا نتیجه را به رئیس جمهور محترم ارائه نماییم.

البته از نتیجه کار خود رضایت ندارم و از این‌که نتوانستم به شکل شایسته‌ای نظر کارشناسی کمیته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه که که وعده داده‌بودم به نتیجه برسانم، شرمنده‌ام. البته هنوز برخی معاونت‌های رئیس جمهور باقی مانده که امید است این کاستی کمی جبران شود. 

تابعیت مضاعف فرزندان

پس از این اظهارات مسئله‌ای دیگر از طرف مخالفان ظریف مطرح شد و آن این بود که وی به‌دلیل تابعیت آمریکایی فرزندانش طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس نمی‌توانست در این سمت باقی بماند. 

برچسب ها: ظریف قهر تابعیت
ارسال نظرات