۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۶۳۶۹۷

اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از بمب کثیف است

اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از بمب کثیف است
یک خبرنگار نظامی فاش کرد نیرو‌های اوکراینی درحال آماده شدن برای استفاده از بمب کثیف علیه نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه هستند.

«مارات خیرولین» خبرنگار نظامی روسیه گزارش داد که «بمب کثیف» به خط مقدم جنگ روسیه و اوکراین بازگشته است، زیرا او به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد نیرو‌های مسلح اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده کردن از بمب کثیف هستند. 

براساس گزارش المیادین، خبرنگار نظامی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: منابع طرف مقابل گزارش می‌دهند که اوکراینی‌ها با منفجر کردن یک بمب هسته‌ای کثیف برای یک تنش هسته‌ای آماده می‌شوند و قصد دارند به مناطق ذخیره‌سازی سوخت هسته‌ای مصرف‌شده از نیروگاه‌های هسته‌ای حمله کنند. 

خیرولین گزارش داد که نیرو‌های مسلح اوکراین قبلا کلاهک‌های جنگی را به ویژه به شهر ژلتی وودی در استان دنپروپتروفسک و شرکت کارخانه استخراج و فرآوری شرق تحویل داده اند.

در همین حال، این خبرنگار روس خواستار جدی گرفتن این اطلاعات در پس‌زمینه رنج رژیم اوکراین و غرب که پشت آن ایستاده است شد و اشاره کرد که احتمال بسیار زیادی برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک و زاپوریژیا وجود دارد.
 
در همین راستا، اداره نظامی در استان خارکف اعلام کرد که اطلاعات دریافتی از اسرای اوکراینی نشان می‌دهد که کی یف در حال برنامه ریزی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای در داخل روسیه است.

دولت آمریکا تایید کرد که  قصد نیرو‌های اوکراینی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای روسیه در کورسک و زاپوریژیا فاش شده است و توضیح داد که هدف از حملات احتمالی کی‌یف به تاسیسات هسته‌ای، روسیه شلیک به پای خود اوکراین است.

شایان ذکر است بمب کثیف سلاحی است که در پی انفجار ماده انفجاری متعارف، غبار، دود و دیگر عناصر رادیواکتیو را در محیط می‌پراکند و محل را به تشعشعات اتمی آلوده می‌کند.

برچسب ها: اوکراین بمب جنگ
ارسال نظرات