۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۶۳۷۰۹

وضعیت ۶ مرز زمینی ایران در خروج زائران اربعین

وضعیت ۶ مرز زمینی ایران در خروج زائران اربعین
دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته تردد از مرزهای زمینی عراق افزایش یافته است، گفت: زائران به جای مرز مهران، از مرز خسروی به زیارت اربعین بروند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دبیر ستاد مرکزی اربعین مجتبی کریمی در گفت‌وگویی به وضعیت مرزهای زمینی اشاره کرد و گفت: از روز گذشته تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی افزایش یافته است که مرز مهران به عنوان پرمتقاصی‌ترین مرز است.وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز مهران تصریح کرد: جمعیت زائران در این مرز هر لحظه در حال افزایش است. از زائران می‌خواهیم که سفر خود را به روزهای پایانی هفته موکول نکنند. 
 
کریمی با بیان اینکه پس از مرز مهران، مرزهای شلمچه و خسروی به ترتیب بیشترین درصد تردد زائران اربعین را به خود اختصاص داده‌اند، خاطر نشان کرد: از شب گذشته در این مرزها هم تراکم جمعیت ایجاد شده است اما در کنار ایجاد امکانات، در گیت‌ها سعی شده تا زائران چندان معطل نشوند.دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به آمادگی مرز خسروی برای تردد زائران، خاطر نشان کرد: تردد در این مرز روان است و زائران سعی کنند به جای مرز مهران، از مرز خسروی به عراق بروند. همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی و حتی معطلی، مرزهای تمرچین و باشماق مناسب‌تر است. مرز چذابه هم برای تردد اتباع آماده و حرکت زائران در این مرز روان است. 
 
تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که حدود ۶۰ درصد متقاضی تردد از مرز مهران هستند. این در حالی است که علاوه بر نبود اتوبوس برای رفتن به مرز مهران، بیش از نیمی از ظرفیت پارکینگ‌های آن هم تکمیل شده است.
ارسال نظرات