۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۶۳۹۸۹
حجت الاسلام ناجی تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در اصفهان

جزئیات برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در اصفهان
اصفهان ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اصفهان روز اربعین حسینی شاهد راهپیمایی جاماندگان اربعین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین یک نماد و یک آمادگی برای ظهور امام زمان است، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های این راهپیمایی بزرگ که همه اقشار و اصناف کشور و جهان در آن حضور دارند استفاده کنیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این مراسم از طلوع آفتاب آغاز می‌شود و تا اذان ظهر ادامه دارد، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین، که طی چند سال اخیر با استقبال فراوان روبه‌رو شده، می‌تواند آغازی بر تحقق تمدن نوین اسلامی باشد، همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، پس از تشکیل دولت و حکومت اسلامی، باید به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما از همه اقشار با همه سلایق فکری و سیاسی و فرهنگی در راهپیمایی اربعین و همچنین راهپیمایی جاماندگان حضور دارند و ما باید از این فرصت مهم فرهنگی اجتماعی به خوبی استفاده کنیم، همه کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند دل در گرو امام حسین(ع) دارند و ظرفیت‌های بسیاری در این عرصه وجود دارد.

حجت‌الاسلام ناجی با بیان اینکه اطلاع رسانی جامع و کامل نسبت به راهپیمایی جاماندگان در روز اربعین از مهمترین وظایف اصحاب رسانه است، اظهار کرد: سال گذشته بسیاری از مردم از این راهپیمایی در اصفهان خبر نداشتند، اصل این برنامه از طلوع آفتاب تا اذان ظهر روز اربعین است و مواکب در طول مسیرها که همگی منتهی به گلستان شهدا است فعال هستند، دو مسیر اصلی از چهارراه نورباران و میدان آزادی به سوی گلستان شهدای اصفهان برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در نظر گرفته شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد راهپیمایی روز اربعین عاملی برای پایان یافتن جنایات ضد انسانی در غزه بشود و تصریح کرد: سال گذشته ۵ میلیون ایرانی به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین مشرف شدند و ما شاهد هستیم چندین میلیون ایرانی در کشور حضور داشتند و ما لازم است برنامه های مختلفی برای این جمعیتی که در کشور حاضر هستند داشته باشیم و این راهپیمایی جاماندگان برهمین مبنا است و شعبه‌ای از اتفاقاتی است که در کربلا در ایام اربعین رقم می‌خورد.

وی از ثبت نام ۱۸۰ موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین خبرداد و عنوان کرد: برخی موکب‌ها خدماتی، برخی برای اطعام و برخی برای نیز برای فعالیت‌های فرهنگی هستند و همه این موکب‌ها کاملا مردمی هستند و حتی در برخی موارد شاهد هستیم که افراد به صورت خانوادگی موکب برپا کرده‌اند. سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در راهپیمایی روز اربعین اصفهان حضور داشتند و امسال نیز انتظار می‌رود با چنین جمعیتی مواجه باشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به حضور قافله‌های بزرگ چند هزار نفری در راهپیمایی جاماندگان اربعین اصفهان اشاره کرد و گفت: برخی از این قافله‌ها از مسیرهای بسیار دوری به گلستان شهدا می‌آیند، خیلی از مردم نیز از خانه پیاده روی را آغاز می‌کنند و تا گلستان شهدا علیرغم طولانی بودن مسیر پیاده روی می‌کنند، همه افرادی که قصد برپایی موکب دارند تا شب اربعین امکان ثبت نام از طریق سایت   www.jamandehisf.ir را دارند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه تمام مناسک دینی ما به اربعین امام حسین(ع) گره خورده است، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی موکب‌های راهپیمایی جاماندگان اصفهان با محوریت نوجوانان و جوانان است و استیج‌هایی که در طول مسیر قرار گرفته است سعی شده مخاطب برنامه‌های اجرایی نوجوانان دختر و پسر باشند.

وی از برگزاری مراسم شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر اکرم(ص) در روز ۲۸ ماه صفر خبرداد و افزود: هیئات عزاداری تمام دستگاه‌های نظامی و انتظامی در این مراسم بزرگ که از صبح روز ۲۹ صفر از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا برگزار می‌شود حضور خواهند داشت، در مسیر این عزاداری مواکب متعددی نیز تدبیر شده است، روز ۳۰ صفر نیز مراسم شهادت امام رضا(ع) برگزار خواهد شد که راهپیمایی و تجمع در گلستان شهدا در این برنامه در نظر گرفته شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات