۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۶۴۰۴۹
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

اربعین حسینی؛ جوشش الهام بخش فطرت های پاک و گامی به سوی نجات غزه مظلوم

اربعین حسینی؛ جوشش الهام بخش فطرت های پاک و گامی به سوی نجات غزه مظلوم
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که تهدیدهای دشمنان هرگز موجب هراس شیفتگان و عاشقان حسینی برای پیمودن مسیر عاشقی نشده و نخواهد شد، اربعین حسینی را جوشش الهام بخش فطرت های پاک دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و مجاهدت های مدافعان حرم در محافظت و پاسداری از بارگاه ائمه معصومان(ع) اظهار داشت: امروز به برکت خون شهیدان مدافع حرم، بارگاه ائمه(ع) جایگاهی ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تهدیدهای دشمنان هرگز موجب هراس احدی از شیفتگان وعاشقان حسینی نشده و نخواهد شد و اربعین امروز یک اقیانوس بی کران از خروش فطرتهای پاک است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه بیان داشت: دل های آزادگان جهان زیر سایه محبت حسینی به هم گره خورده و گویی تصویر همه خوبی ها در رنگین کمان معرفت اربعین به تکامل رسیده است.

راهپیمایی اربعین حسینی گامی به سوی نجات غزه مظلوم است

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی گامی به سوی نجات غزه مظلوم است، ابراز کرد: استکبار جهانی و صهیونیزم از حضور جمعیت ده ها میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا در وحشت هستند و امروز بانگ هیات من الذله از کربلای معلی به همه عالم مخابره شده و در جبهه مقاومت، این حسین بن علی است که انسان آزاده تربیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که امروز در مکتب حسینی، امت واحده قرآنی به وحدت و انسجام رسیده اند اظهار داشت: این همان بلوغ آخرزمانی است که مهدویت را ادراک می کند و جامعیت خویش را رقم می زند.

وی با اشاره به نقش آفرینی طلاب و فضلای حوزه های علمیه و فعالیت های گسترده تبلیغی آنان در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: مفتخریم تعداد قابل توجهی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه در این نمایش معنوی به عنوان مبلغان جبهه ی حق حضور دارند که ما قدردان زحمات بی شائبه این عالمان مجاهد هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: امروز حضور روحانیون جلوه ویژه ای در اربعینی حسینی در عتبات ایجاد کرده است که تبین، تحلیل و بصیرت افزایی، بخشی از رسالت روحانیون و مبلغان در این عرصه است و ما امروز شاهد حضور تمام عیار مبلغان درصحنه های اجتماعی و دینی هستیم.

ارسال نظرات