۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۴۰۵۲
حجت الاسلام اکبری:

اکنون نوبت وفای به عهد دولت وفاق ملی است

اکنون نوبت وفای به عهد دولت وفاق ملی است
استاد حوزه علمیه خواستار تلاش حداکثری دولت جدید برای وفای به عهدی که با ملت بسته است، شد و بر پرهیز از حاشیه سازی در امور اجرایی کشور تاکید کرد.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی مدیر مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا گفت: با عنایات خداوند متعال و لطف اهل بیت علیهم السلام پس از برگزاری انتخاباتی خوب، دولت در سریع ترین زمان با همفکری و همیاری همگان تشکیل شد و راه برای خدمت خالصانه، صادقانه و سریع هموار گردید. باید مسئولان، قدر این دوران طلایی را بدانند و کشور را به جایگاه اصلی خود در منطقه و جهان از نظر علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی برسانند. 

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر تشکیل دولت وفاق ملّی، و رأی قوی مجلس به همه کابینه پیشنهادی، افزود: اکنون نوبت دولت وفاق ملّی است تا به عهدی که با رهبریِ عزیز و مردم بسته است وفا کند. مردم به وظیفه خود در جهت باشکوه برگزار شدن انتخابات عمل کردند و مجلس شورای اسلامی هم هماهنگی کامل را در رأی به کابینه از خود به نمایش گذاشت؛ اکنون باید دولت رئیس محترم جمهور آقای پزشکیان این فرصت را قدر بداند و مجاهدانه و شبانه روزی تلاش کند تا گره از مشکلات مردم باز نموده و ایران اسلامی را به جایگاه اصلی خود برساند. 

مدیر مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در امور اجرایی گفت: دولت محترم باید توجه کامل داشته باشد که حاشیه سازی، قدرت و توان نیروهای اجرایی را خواهد گرفت لذا نباید نه کاری انجام داد که حاشیه سازی شود و نه به حاشیه سازان توجهی کرد. بلکه باید حکیمانه و با تبعیت کامل از اسناد بالادستی نظام مقدس اسلامی و پیروی تام از اوامر رهبری حکیم انقلاب، کار پیشرفت کشور و رفاه و آسایش مردم در همه ابعاد را به پیش برد.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی در ادامه با اشاره به لزوم نظارت همگانی بر فعالیت های مسئولان در حکومت اسلامی افزود: همه مردم و مسئولان باید با نیتی خالص و دلسوزانه، و بیان دقیق مشکل و ارائه راهکار برای آن، نظارتی همگانی بر فعالیت‌های مسئولان داشته باشند و مسئولان هم باید قدردان این نقدها باشند و با آغوش باز پذیرای آن شوند و جهت تقویت و استحکام کارهای اجرایی از آراء و نظرات دیگران بهره مند شوند.

ارسال نظرات