۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۶۴۱۴۲
کنعانی:

گذر زمان به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن نیست

گذر زمان به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به عملیات حزب‌الله لبنان در روز اربعین با بیان اینکه ترس از حال و آینده در خانه‌های ساکنان سرزمین‌های اشغالی لانه کرده، تصریح کرد: گذر زمان به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با اشاره به واکنش حماس، جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن به عملیات حزب‌الله لبنان در روز اربعین علیه اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی عنوان کرد:  رژیم صهیونیستی شاید بتواند برخی از حقایق را در خصوص عملیات حزب‌الله لبنان در روز اربعین کتمان، تحریف و یا سانسور کند، اما خوب می‌داند که واقعیات موجود عوض نخواهد شد.

‏حزب‌الله روز یکشنبه اقدام به حمله به اهداف استراتژیک رژیم صهیونیستی کرد، براساس اعلام حزب‌الله در مرحله اول عملیات، ۳۲۰ کاتیوشا شلیک شد. برلساس اعلام حزب‌الله سایت‌هایی که هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند شامل، پایگاه نظامی میرون، سکوی شلیک موشک نافیه زیف، پایگاه جعتون، الزاعوره، پایگاه السهل، مقر نظامی کیلع در جولان اشغالی سوریه مقر نظامی یو أف در جولان اشغالی سوریه، پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه، پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه  پایگاه عین زی تیم و پادگان راموت نفتالی بوده است.

ناصر کنعانی با بیان اینکه موازنه‌های راهبردی به ضرر رژیم جعلی تغییرات بنیادین کرده است، افزود: افسانه شکست ناپذیری ارتش رژیم اسرائیل مدت‌هاست به شعاری توخالی تبدیل شده است.

‏سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ازتش تروريستی اسرائیل قدرت هجوم مؤثر و بازدارنده خود را از دست داده و اکنون باید در برابر ضربات راهبردی از خود دفاع کند، ترس از حال و آینده در خانه‌های ساکنان سرزمین‌های اشغالی لانه کرده است، حملات نظامی مقاومت به عمق سرزمین‌های اشغالی کشیده شده است.

رژیمی که توسعه سرزمینی را می‌خواست و الان باید درون سرزمین‌های اشغالی از خود دفاع کند

کنعانی اضافه کرد: رژیم اشغالگر که همواره توسعه سرزمینی را مدنظر داشت، اکنون باید در درون سرزمین‌های اشغالی از خود دفاع کند، اما با وجود حمایت‌های همه‌جانبه حامیان از جمله آمریکا، حتی در برابر یک عملیات محدود و مدیریت شده مقاومت نیز توان پیش‌بینی زمان و مکان حمله و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

‏وی یادآور شد: گذر زمان به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن نیست.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه چهارم شهریور ماه عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی را عملیات روز اربعین نامید‌ و عنوان کرد: ما از روز نخست شهادت سید محسن (فؤاد شکر) آماده پاسخ بودیم، اما در گذشته اعلام کردیم که پاسخ بخشی از مجازات است و ما به زمان نیاز داشتیم تا بررسی کنیم محور مقاومت به صورت کلی پاسخ خواهد داد یا هر جبهه به تنهایی پاسخ می‌دهد و ما برای دادن فرصت به منظور مذاکرات صبر کردیم، چرا که هدف ما متوقف ساختن تجاوزات به غزه بوده است.

جنبش حماس در واکنش به این عملیات اعلام کرد: ما پاسخ منحصربه فرد حزب‌الله علیه چندین اهداف حیاتی و استراتژیک در عمق رژيم صهیونیستی را تمجید و تبریک می‌گوییم. پاسخ قاطع حزب‌الله ثابت کرد که جنایات دشمن بی‌پاسخ نمی‌ماند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم ضمن تبریک عملیات حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی عنوان کرد: این حملات نشان داد که دشمن اسرائیلی تنها زبان زور می‌فهمد و فقط با حملات مقاومت و مجاهدان متوقف می‌شود.

انصارالله یمن هم به این عملیان واکنش نشان داد و اعلام کرد: ضمن تبریک پاسخ حزب‌الله لبنان، دستان و بازوان دلاوران حزب‌الله را می‌فشاریم. پاسخ نیروهای مسلح یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر «الحدیده» نیز در راه است.

ارسال نظرات