۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۶۴۳۹۹
نماینده ولی فقیه در کاشان بیان کرد؛

مردمی بودن از ویژگی های مرحوم حجت الاسلام نصیری بود

مردمی بودن از ویژگی های مرحوم حجت الاسلام نصیری بود
اصفهان – نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی از ویژگی‌های حجت الاسلام نصیری، امام جمعه فقید سفید شهر اشاره کرد و به تبیین آنها پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در مراسم سالگرد حجت الاسلام نصیری امام جمعه فقید سفید شهر با اشاره به اینکه ابدیت در پیش روی ما است، گفت: اگر امام جمعه در خطبه اول و دوم نماز جمعه خود و دیگران را به تقوا دعوت می‌کند برای این است که انجام واجبات و ترک محرمات است ابدیت ما را تضمین می‌کند.

وی به برخی از ویژگی‌های حجت الاسلام نصیری، امام جمعه فقید سفید شهر اشاره کرد از اصالت خانوادگی به عنوان نخستین ویژگی وی نام برد و ابراز داشت: خداوند در آیه ۸۵ سوره اعراف می‌فرماید، از یک درخت اصیل میوه مرغوب بدست می‌آید و از یک خانواده اصیل فرزند صالح متولد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از سلوک مردمی به عنوان دومین ویژگی حجت الاسلام نصیری، امام جمعه فقید سفید شهر نام برد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، مومن نسبت به همه مومنین باید متواضع و نسبت به والدین خود رحمت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند از زندگی در دنیا بیشترین بهره برداری را داشته باشد باید خدمتگزار والدین خود باشد، افزود: فرزندان حجت الاسلام نصیری هرچند ابوی خود را از دست دادند، اما می‌توانند خدمتگزار مادر خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه والدین برای فرزندان خود گنج بزرگی هستند، گفت: اگر دنیا و رضایت خدا را می‌خواهید به والدین خود کمک کنید.

وی از کمک به نیازمندان به عنوان سومین ویژگی حجت الاسلام نصیری امام جمعه فقید سفید شهر نام برد و به ثواب طواف خانه خدا اشاره کرد و افزود: انسان اگر یک دور طواف خانه خدا انجام دهد به اندازه ۶ هزار گناه او محو می‌شود و ۶ هزار حسنه به او داده می‌شود و ۶ هزار ترفیع درجه می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حجت الاسلام نصیری امام جمعه فقید سفید شهر، دفترچه خصوصی و محرمانه‌ای داشت که اسامی نیازمندان در آن ثبت شده بود و به آنها کمک می‌کرد.

وی از حجت الاسلام نصیری امام جمعه فقید سفید شهر به عنوان عالم دینی نام برد و گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، اگر کسی می‌خواهد ایمان او مستمر باشد و تداوم ایمان داشته باشد باید خدا را تعظیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کسی که عالم و دانشمندی را تعظیم کند، خدا را تعظیم کرده است، اظهار داشت: تکریم و تعظیم عالم، تضمین کننده تداوم ایمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از عوامل موفقیت امام خمینی(ره) را نماز اول وقت دانست و گفت: عالم دینی دارای لوازمی از جمله نماز اول وقت به ویژه نماز اول وقت به جماعت است.

وی به جایگاه امامت جمعه حجت الاسلام نصیری اشاره کرد و افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، اگر ۱۰ نماز عید از من فوت شود بهتر از این است که یک نماز جمعه بدون عذر از من فوت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تدریس در حوزه و دانشگاه را یکی دیگر از ویژگی‌های امام جمعه فقید سفید شهر دانست و اظهار داشت: ایشان سال‌ها معلم بود، از این رو کسی که علمی را بیاموزد و منتشر کند به تنهایی به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و این جایگاه معلمی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات