۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۶۴۵۷۹
آیت الله میرباقری:

ایستادگی بر محور رسول خدا استقامت می خواهد

ایستادگی بر محور رسول خدا استقامت می خواهد
استاد حوزه علمیه بر استقامت در مسیر پیامبر خدا تاکید کرد و گفت: برای تشکیل امت واحده باید از منافقین و کفار برائت و دوری جست و با سایر مسلمانان برادری و اخوت بست و در گرفتاری ها به هم کمک کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری صبح امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر و شهادت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، گفت: خداوند نعمتی بزرگتر و با عظمت تر از وجود نبی اکرم برای ما انسان ها خلق نفرموده است و تنزل ایشان در عالم ما همراه با این امکانات و کتابی که با خودشان آورده اند از بزرگترین نعمت های الهی به بشریت است.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه پیامبر می تواند ما را به سوی وادی نور رهنما و از ظلمات و تاریکی ها دور کند، ابراز داشت: گویا اگر حضرت به این عالم نمی آمدند نه این کتاب مقدس و نه ائمه اطهار علیهم السلام بودند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه همه انبیاء گذشته مقدمه ای برای ظهور پیغمبر خاتم بودند، اظهار داشت: خدای متعال چراغ هدایتی که با این نبی در عالم روشن کرده است و نعمتی که با این پیامبر نازل کرده با هیچ پیامبری قابل مقایسه نیست گرچه از نظر قرآن همه انبیاء نعمتی هستند که از عالم بالا بر امت خودشان نازل می شوند و همین عامل هدایت و نجات این امت است.

استاد حوزه علمیه  با تاکید بر اینکه رسول اکرم نعمتی فوق همه انبیاء است، ادامه داد: ادامه راه این نعمت "واعتصموا بحبل الله" است منظور از ریسمان الهی در این آیه امیرالمومنین علیه السلام است.

وی افزود: این نعمتی که خدای متعال به ما داده که به واسطه آن یک امت درست می شود که رابطه اخوت و الفت با هم دارند و همین الان در بهشت قرار دارند و دشمنان پیامبر همین امروز در جهنم هستند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه بعثت پیامبر از ایام الله است، بیان کرد: هر روز باید بعثت پیامبر را به یاد بیاوریم که خداوند چه نعمتی به ما ارزانی داشته است در مقابل این نعمت خداوند تکالیف متعددی از جمله محبت به حضرت ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن به مسلمانان دستور داده باید مجاهدین از مجاهدین جدا و ار کفار برائت بجوییم، خاطرنشان کرد: برای تشکیل امت واحده باید از منافقین و کفار برائت و دوری جست و با سایر مسلمانان برادری و اخوت بست و در گرفتاری ها به هم کمک کرد.

وی با بیان اینکه قرآن به تسلیم در برابر پیامبر دستور داده است، ادامه داد: تسلیم یعنی ترازوی وجودمان بر مدار حضرت باشد. ماندن در کنار رسول خدا استقامت می خواهد، مواظب باشید در این مسیر به کفار اعتماد نکنید که آتش شما را می گیرد.

آیت الله میرباقری صلوات را به معنای خشوع و خضوع در برابر درجات پیامبر(ص) توصیف کرد و گفت: صلوات بر حضرت طبق حدیث امیرالمومنین (ص) موجب پاکی اصل خلقت، طهارت نفس و کفاره گناهان می شود.

ارسال نظرات